• در همه مقالات
  • بازدید: 4690
  • اخرین ویرایش: ۱۳۹۸/۱۲/۲۰ ۰۹:۳۲:۵۸
  • چاپ نوشته هاچاپ پی دی اف

منظور از کنترل پنل هاست چیست؟


بعد از اینکه هاست را تهیه کردید یک سری تنظیماتی باید بروی وب سایتتان دقیق و بر طبق نیازهای شما انجام گیرد. و البته خود هاست یک سیستم مدیریت تنظیمات میباشد. آن سری تنظیمات اصلی که به هاست مربوط میشود داخل کنترل پنل قرار گرفته اند.

از جمله کارهایی که در کنترل پنل میتوان انجام داد : اتصال دامنه به هاست، آپلود فایل‌های سایت، گرفتن نسخه پشتیبان، تنظیمات مربوط به دیتابیس و…. آندسته اطلاعاتی که میتوان از بخش آمار موجود در کنترل پنل بدست آورد مشاهده میزان حجم مصرفی و ترافیک استفاده شده میباشد.

البته امکانات کنترل پنل به اینها که گفته شد محدود نمیشود و کنترل پنل دارای امکانات مختلفی است .امکانات مختلف کنترل پنل به پکیج هاستی که شما انتخاب میکنید بستگی دارد. کنترل پنل‌های که فقط بر روی سرورهای لینوکسی قابلیت نصب و کانفیگ را دارند در پایین آورده شده اند:

Virtualmin, Cortex, H-sphere, InterWorx, MachPanel Kloxo eXtend, webmin, DotNetPanel, ispCP, DTC, Technologie Cpanel, DirectAdmin, Plesk, ISPConfig, ispCP SysCP, Usermin و اما کنترل پنل ها قابل نصب بروی ویندوز نیز در اینجا لیست شده اند:

Helm, Extend, Hosting Controller, Plesk از معروف‌ترین کنترل پنل‌های موجود میتوان به سه مورد از آنها اشاره کرد:سی پنل (CPanel)، دایرکت ادمین (Direct Admin) و پلسک (Plesk) . از لحاظ امکانات و رابط کاربری سی پنل مورد بهتری نسبت به دایرکت ادمین و پلسک می‌باشد.


کنترل پنل هاست
اشتراک

دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: فیلد اجباری.
آدرس رایانامه: فیلد اجباری. غیر فعال
وبسایت::
کد امنیتی:: فیلد اجباری.
دیدگاه: فیلد اجباری.

هم اکنون گام نخست را برای داشتن یک وبسایت حرفه ای و جذاب بردارید

متخصصان و مشاوران ما آماده‌اند تا شما را در تمامی مراحل داشتن یک وب سایت راهنمایی کنند
ثبت درخواست