• ۱۳۹۶/۰۵/۲۴ ۱۰:۰۸:۰۸
  • در همه مقالات
  • توسط admin
  • بازدید: 3952
  • اخرین ویرایش: ۱۳۹۷/۰۲/۰۱ ۲۳:۳۱:۱۲
  • چاپ نوشته هاچاپ پی دی اف

پروتکل HTTP چیست؟


این پروتکل از پروتکل TCP/IP برای بستن پلی میان سرور و کلاینت استفاده می کند. طریقه کار ارتباط کلاینت با سرور، با استفاده از پروتکل HTTP به این ترتیب است که داده ها، از طریق بسته های اطلاعاتی، بین سرور و کلاینت رد و بدل می شود. به این ترتیب که برای برای ارسال داده ای به سمت مقصد، در ابتدا، داده، به بخش های کوچکتری شکسته می شود و سپس از هر کدام به سمت مقصد و با ترتیب مشخص ارسال می شوند.

جزییات بیشتری از پروتکل HTTP

لازم به ذکر است که این پروتکل از Handshaking برای ارسال و دریافت داده ها استفاده می کند. در Handshaking برای شروع و پایان عملیات دریافت و ارسال بسته های اطلاعاتی بین سرور و کلاینت، سوالاتی از مقصد پرسیده می شود.

بعنوان مثال فرض کنید کلاینت A می خواهد از سرور B داده هایی را دریافت نماید. برای این منظور A در ابتدا درخواستی را به B می فرستد تا آمادگی B را برای ارسال پرسوجو نماید. در اینحالت A صبر خواهد کرد تا B جوابی را به این پرسش ارسال نماید. پس از آنکه B آمادگی را خود اعلام کرد، A پیامی را سمت B می فرستد و از او می خواهد تا داده های اطلاعاتی را بفرستد. B پیام را دریافت می کند و اطلاعات را آماده می کند و آن را به بسته های کوچکتری تقسیم می کند و توسط پروتکل Handshaking آنها را پشت سر هم و به ترتیب ارسال می کند.

لازم به ذکر است که پروتکل TCP/IP که در پروتکل HTTP مورد استفاده قرار می گیرد، امنیت داده ها و تضمین ارسال آنها را تماما بر عهده گرفته است. این پروتکل بر روی لایه هایی قرار دارد و معماری این پروتکل بصورت چند لایه است.



پروتکل HTTP
اشتراک

دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: فیلد اجباری.
آدرس رایانامه: فیلد اجباری. غیر فعال
وبسایت::
کد امنیتی:: فیلد اجباری.
دیدگاه: فیلد اجباری.

هم اکنون گام نخست را برای داشتن یک وبسایت حرفه ای و جذاب بردارید

متخصصان و مشاوران ما آماده‌اند تا شما را در تمامی مراحل داشتن یک وب سایت راهنمایی کنند
ثبت درخواست