• ۱۳۹۶/۰۵/۰۴ ۱۲:۰۶:۲۱
  • در همه مقالات
  • توسط admin
  • بازدید: 4140
  • اخرین ویرایش: ۱۳۹۶/۰۹/۲۱ ۱۳:۲۷:۰۱
  • چاپ نوشته هاچاپ پی دی اف

۸ اشتباه در طراحی سایت که هر وب سایتی را به نابودی می رساند – به همراه روش اجتناب از آنها



چنین ایده هایی از استفاده از فونت های ناخوانا تا پخش موسیقی در صفحه اصلی را در بر می گیرند. این اشتباهات رایج شاید در ابتدا ایده های زیرکانه ای به نظر می رسیده اند، اما در واقع باعث می شوند که بازدیدکنندگان سایت شما فورا صفحه مرورگر خود را ببندند. فهرست زیر که حاوی رایج ترین ایرادات در طراحی وب است را به دقت مطالعه کنید و ببینید که برای اجتناب از آنها می توانید (و باید!) چه کاری انجام بدهید.

۸ اشتباه در طراحی سایت که هر سایتی را به نابودی می کشاند به همراه روش اجتناب از آنها

 

در استفاده از انواع مختلف فونت زیاده روی می کنید

هنگامی که طراحی سایت خود را آغاز می کنید و در میان فونت های متنوع چرخی می زنید، مقاومت در برابر وسوسه استفاده از پنج یا شش نوع فونت مختلف دشوار است. البته تنوع لازم است، اما اگر فقط به دو یا سه فونت بسنده کنید به خوانندگان خود لطف کرده اید.

ما پیشنهاد می کنیم که از یک فونت درشت (bold) یا خاص برای عناوین و یک فونت دیگر که خوانایی مناسبی داشته باشد برای کل محتوای خود استفاده کنید. فقط اطمینان پیدا کنید که از فونت هایی که بیش از حد کوچک هستند استفاده نمی کنید و ابدا به سمت استفاده از فونت های عجیب و غریبی که رمزگشایی از آنها دشوار است نروید.

بهترین راهکار: از دو یا سه فونت که خواندن آنها آسان است و با برند شما مطابقت دارند استفاده کنید.

در استفاده از کلمات کلیدی افراط می کنید

شما نسبت به سئو و مزایای آن برای جذب ترافیک طبیعی از موتورهای جستجو آگاهی دارید. در واقع، حتی کلمات کلیدی مناسب کسب و کار خود را نیز انتخاب کرده اید و بارها و بارها در وبسایت خود از آنها استفاده می کنید. این ایده بسیار خوبی است، اما مراقب باشید: زیاده روی در استفاده از کلمات کلیدی با عنوان keyword stuffing(تکرار مصنوعی کلمات کلیدی در متن) شناخته می شود و گوگل به سرعت از آن آگاه می شود و واکنش نشان می دهد. در واقع، چنانچه موتورهای جستجو کار مشکوکی را از شما مشاهده کنند، ممکن است رتبه شما در نتایج جستجو را تنزل بدهند.

بهترین راهکار: از کلمات کلیدی خود به صورت طبیعی استفاده کنید و مطلب خود را برای خواننده (و نه موتور جستجو) بنویسید. اگر مطلب شما بتواند توجه کاربران را به خود جلب کند، مورد پسند گوگل نیز واقع خواهد شد.

در استفاده از فراخوان به عمل زیاده روی می کنید

وبسایت شما باید فراخوان به عمل های واضحی داشته باشد که از بازدیدکنندگان می خواهند که عمل مورد نظر شما را انجام بدهند. شاید تمایل داشته باشید که بازدیدکنندگان تان به فهرست ایمیل شما ملحق شوند، با شما تماس بگیرند، یا چیزی را از فروشگاه آنلاین تان خریداری کنند، اما نمی توانید از آنها بخواهید که همه این کارها را با هم انجام بدهند.

این یک حقیقت روانشناسی است: ما هر چه گزینه های بیشتری داشته باشیم، بیشتر با تردید مواجه می شویم و کمتر دست به عمل می زنیم. اگر از بازدیدکنندگان خود بخواهید که در مکان های متعددی از سایت شما کلیک کنند یا انجام فراخوان به عمل شما فرآیند پیچیده ای داشته باشد، در اینصورت به احتمال زیاد آنها را از دست خواهید داد. اطمینان پیدا کنید که انجام کار مورد نظر شما تا جایی که امکان دارد برای بازدیدکنندگان سایت آسان باشد.

بهترین راهکار: به یک درخواست واضح که کاربران بتوانند با حداقل تعداد کلیک به سرانجام برسانند بسنده کنید.

وبسایت شما به طور خودکار موسیقی پخش می کند

طبیعتا تمایل دارید که از همان ابتدا توجه بازدیدکنندگان را جلب کرده و آنها را شیفته سایت خود کنید. فکر خوبی است! با این وجود، پخش موسیقی متال در صفحه اصلی سایت روش مناسبی نیست (شاید بد نباشد بدانید که همه عاشق گروه متالیکا نیستند).

حتی اگر در حوزه موسیقی فعالیت می کنید، پخش خودکار موسیقی در اغلب قریب به اتفاق موارد فقط آزاردهنده است. افرادی را در نظر بگیرید که در محل کار، در کنار فرد دیگری که خواب است یا در یک مکان عمومی از سایت شما بازدید می کنند. صدای ناگهانی موسیقی می تواند فورا بازدیدکننده را از سایت شما بپراند!

بهترین راهکار: از بازدیدکنندگان خود دعوت کنید تا برای شنیدن یک ترانه روی دکمه playکلیک کنند؛ ضمنا دکمه توقف نیز باید به وضوح قابل رویت و در دسترس باشد.

از تصاویر غیرحرفه ای استفاده می کنید

نشان دادن شخصیت حقیقی تان در وبسایت مهم است و استفاده از تصاویری که به خودتان تعلق دارند روش فوق العاده ای برای تحقق این هدف است. اصالت حرف اول را می زند: به همین دلیل باید به جای تصاویر آرشیوی (stock)، از تصاویر مخصوص خودتان استفاده کنید. با این وجود، به یاد داشتن این نکته نیز حائز اهمیت است که شما باید در همه حال حرفه ای به نظر برسید.

تصاویری که تار باشند یا چنان به نظر برسند که گویی با دوربین گوشی پدربزرگتان ثبت شده اند، این حس را به بازدیدکنندگان سایت منتقل می کنند که شما در کسب و کار خود جدیت ندارید و حرفه ای نیستید. خبر خوب این است که حتی افراد آماتور و غیرحرفه ای هم می توانند عکس های فوق العاده ای بگیرند، بنابراین لزومی به استخدام یک عکاس حرفه ای نیست.

بهترین راهکار: از تصاویر اصیلی استفاده کنید که حرفه ای به نظر می رسند. برای ثبت تصاویر مناسب از محصولات، فروشگاه و اعضای تیم تان وقت بگذارید و در صورت لزوم هزینه کنید.

وبسایت شما عریض است و نیاز به اسکرول افقی دارد

در واقع، وبسایت هایی که طول (عمودی) نسبتا زیادی دارند بسیار خوب هستند و استفاده از طول زیاد در طراحی وب مدرن بسیار رایج و پرطرفدار است. بنابراین شاید با الهام از این موضوع، تصمیم بگیرید که اندازه وبسایت خود را نه تنها از نظر طولی، بلکه از نظر عرضی نیز افزایش بدهید.

علیرغم اینکه شاید این کار ایده فوق العاده ای به نظر برسد، اما کاری است که بازدیدکنندگان شما را گیج خواهد کرد. اغلب ما به اسکرول کردن به سمت بالا یا پایین عادت داریم و معمولا به راست یا چپ وبسایت نگاه نمی کنیم. استخوان بندی سایت خود را به شکل عمودی شکل بدهید تا استفاده از آن برای بازدیدکنندگان سایت راحت تر باشد.

بهترین راهکار: صفحات وبسایت خود را بزرگتر کنید، اما فقط از جهت عمودی!

در همه جای سایت خود از پیام های تعاملی استفاده می کنید

در استفاده از لایت باکس (lightbox) هم به مانند فونتها نباید افراط یا تفریط کرد. این پیام های تعاملی برای تشویق بازدیدکنندگان سایت به لایک کردن صفحه فیسبوک شما، اشتراک در خبرنامه یا استفاده از فروش ویژه بهاره تان عملکرد فوق العاده ای دارند. با این وجود، در استفاده از آنها نباید زیاده روی کنید. استفاده از لایت باکس در تک تک صفحات می تواند عملا تمرکز کاربران را از سایت شما منحرف کند و یک ترفند بازاریابی تهاجمی به نظر برسد. چه بسا تلاش شما برای جذب مشتریان بیشتر به فراری دادن آنها منجر شود.

بهترین راهکار: فقط از یک لایت باکس استفاده کنید که باور دارید که به شما کمک می کند تا هدف اصلی سایت خود را محقق کنید.

همه چیز را در صفحه اصلی سایت خود قرار می دهید

با جهش ترافیک وبسایت ، احتمالا می خواهید که همه اطلاعات مهم مرتبط با کسب و کارتان فورا و به راحتی در دسترس باشد. داستان کسب و کار، آنچه می فروشید و نظرات و نقدهای تحسین برانگیزی که دریافت کرده اید، همه و همه جزئیاتی هستند که می خواهید به اشتراک بگذارید، اما لازم نیست که همه چیز را در صفحه اصلی سایت خود قرار دهید. در صفحه اصلی سایت خود به ذکر موضوعات اصلی (مثلا یک مجموعه از محصولات جدید) بسنده کنید و برای ارائه اطلاعات بیشتر به صفحات داخلی سایت خود لینک بدهید.

بهترین راهکار: صفحه اصلی سایت خود را زیاد شلوغ نکنید. یک یا دو تصویر زیبا و مناسب، یک فراخوان به عمل واضح و متن خوش نگاشتی که دقیقا کار شما را توصیف می کند را در صفحه اصلی سایت بگنجانید. جزئیات مرتبط با کسب و کار و محصولات و خدمات خود را در صفحات داخلی سایت قرار دهید.


۸ اشتباه در طراحی سایت
اشتراک

دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: فیلد اجباری.
آدرس رایانامه: فیلد اجباری. غیر فعال
وبسایت::
کد امنیتی:: فیلد اجباری.
دیدگاه: فیلد اجباری.

هم اکنون گام نخست را برای داشتن یک وبسایت حرفه ای و جذاب بردارید

متخصصان و مشاوران ما آماده‌اند تا شما را در تمامی مراحل داشتن یک وب سایت راهنمایی کنند
ثبت درخواست