• ۱۳۹۷/۰۴/۱۵ ۲۰:۳۶:۳۴
  • در همه مقالات
  • توسط admin
  • بازدید: 3832
  • اخرین ویرایش: ۱۳۹۸/۱۲/۲۰ ۰۹:۳۳:۲۰
  • چاپ نوشته هاچاپ پی دی اف

پنالتی گوگل و تأثیر آن بر ترافیک وب سایت


تاریخچه پنالتی گوگل
گوگل از دسامبر سال ۲۰۰۰ برای بهبود الگوریتم های رتبه بندی و سئو همواره در حال تغییر است که افزونه Toolbar را رونمایی کرد . سئو در همان زمان بود که یک صنعت شناخته شد و دلیل آن هم اولین آپدیتی بود که باعث شد تغییرات بسیاری در رتبه بندی صفحات در نتایج جستجو ایجاد شد .Page Rank در همین زمان بود که به شکلی قابل درکی معرفی شد .

بعدها ، گوگل این راه را پیش گرفت و گسترش داد . در طول این مدت معیار اصلی گوگل از به روز رسانی در الگوریتم ها " بالاتر ” نشان دادن نتاایج بهتر و با کیفیت تر در جستجوهای مربوط به آنها بود. در اینجا بود که پنالتی یا همان Penalty معنی پیدا کرد :  جریمه کردن صفحاتی که قصد دارند بالا رفتن رتبه سایتشان هر کاری بکنند و نتایج خوبی به دست آورند بدون اینکه کیفیت خوبی را ارائه دهند .

در صورتی که سایت دچار پنالتی گوگل شد ، چه می شود؟
اولین تاثیری که در سایت ما میگذارد بیرون رفتن قسمتی از وب سایت از فهرست صفحه نتایج گوگل است . تاثیردیگری که جریمه گوگل بر روی ما میگذارد ، به کسب و کار ما ضربه خواهد زد ، این مشکل سریعا بعد از حذف شدن صفحات از فهرست گوگل خود را نشان خواهد داد . دلیل پنالتی شدن از سوی گوگل ، اشتباهات وبمسترها است ، این مشکلات که امکان دارد شامل فعالیت هایی باشد که به صورت آگاهانه یا از روی ناآگاهی انجام شده است  را کنترل و برطرف و به گوگل اعلام نمود .

پنالتی گوگل چیست

انواع پنالتی گوگل
دو نوع پنالتی سایت در گوگل وجود دارد :

پنالتی اتوماتیک یا الگوریتمیک گوگل Algorithmic penalties
این نوع از پنالتی که به صورت خودکاراست  توسط یکی از الگوریتم های گوگل انجام می شود . با توجه به این تعریف ، گوگل الگوریتم هایی دارد که از طریق آن ها و به طور خودکار سایت هایی را که از طریق روش های غیر طبیعی و گول زننده ،  قصد بالا آمدن در نتایج و سئو کردن را دارند را شناسایی می کند و جریمه می کند . در این نوع از پنالتی ، ربات ها و الگوریتم های گوگل  صفحه مورد نظر را شناسایی می کنند و شخص مستقیما نقشی ندراد . در حالتی که دچار این نوع پنالتی شوید ، هیچکس به طور مستقیم به شما اطلاع نمی دهد که سایتتان جریمه شده است . باید با توجه به شواهد و اطلاعاتی آن را شناسایی و در جهت رفع آن برایید . امکان دارد حتی با تجربه ترین و قوی ترین سئو کاران نیز گرفتار پنالتی الگوریتمیک گوگل شوند . زیرا تغییرات در الگوریتم گوگل خیلی اوقات از پیش اطلاع رسانی نمی شود .

پنالتی دستی Manual penalties
در این نوع از پنالتی ، می توان از طریق گزارش یک وب سایت به گوگل اعلام کرد که یک وب سایت از طریق راه غیر منطقی سعی بر بالا بردن رتبه خود در گوگل دارد . این گزارشات در صورتی پذارفته خواهد شد که تعداد زیادی باشد ، مهندسان گوگل سایت مورد نظر را به صورت دستی مورد بررسی قرار می دهند و از طریق آزمون های خاص و مشخص موضوع را بررسی می کنند . با جریمه دستی وب سایت تان تنبیه های مختلفی در انتظار آن وجود دارد که گاهی امکان دارد این تنبیه باعث کاهش رتبه وب سایت شما شود و حتی در برخی موارد De-index  شدن آن گردد . اگر در پیغام های Webmaster tools ، پیام هایی تحت عناوین Search Queries و Manual Actions دریافت کرده اید ، وب سایت شما به صورت دستی تنبیه شده است .

مجازات های گوگل چه مواردی هستند؟
مشهورترین موارد در مجازات های گوگل ، گوگل پاندا و گوگل پنگوئن هستند که تفاوت هایی با هم دارند اما هر دو می  توانند تاثیرات مخرب مشابهی برروی ترافیک وب سایت شما داشته باشند . اولین قدم برای بهبود وضعیت سایت از هر گونه مجازات ، شناسایی نوع مجازاتی است که بروی وب سایت شما اعمال شده است .

این کار با بررسی علائم (علائمی مانند اُفت ترافیک سایت ، اُفت ترافیک برای کلمه کلیدی به خصوص) ، تاریخ های مرتبط با آپدیت های گوگل و هرگونه اخطاریه ای که در Webmaster Tools  خود مشاهده نموده اید ، انجام می شود .


 

برای اینکه در مورد این مسائله بیشتر اطلاعات کسب کنید و از مشاوره رایگان استفاده نمایید با ما تماس بگیرید .


پنالتی گوگل و تأثیر آن بر ترافیک وب سایت
اشتراک

دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: فیلد اجباری.
آدرس رایانامه: فیلد اجباری. غیر فعال
وبسایت::
کد امنیتی:: فیلد اجباری.
دیدگاه: فیلد اجباری.

هم اکنون گام نخست را برای داشتن یک وبسایت حرفه ای و جذاب بردارید

متخصصان و مشاوران ما آماده‌اند تا شما را در تمامی مراحل داشتن یک وب سایت راهنمایی کنند
ثبت درخواست