• ۱۳۹۸/۱۰/۰۳ ۱۰:۰۸:۵۱
  • در همه مقالات
  • توسط admin
  • بازدید: 5379
  • اخرین ویرایش: ۱۳۹۸/۱۲/۲۰ ۰۹:۳۲:۵۱
  • چاپ نوشته هاچاپ پی دی اف

ابزارهای تجزیه و تحلیل سایت در سال ۲۰۲۰


در زمان استفاده از ابزار تجزیه و تحلیل سایت ، بسیاری از افراد تنها و تنها به استفاده از ابزار تحلیلی گوگل فکر می کنند و دیگر گزینه ای را برای خود نمی توانند متصور شوند. اگرچه گوگل آنالیتیکس یک ابزار تجزیه و تحلیل سایت قدرتمند و رایگان است، اما این پلتفرم تنها ابزار تحلیل سایت موجود در بازار نیست و ابزار تجزیه و تحلیل سایت بسیار زیادی وجود دارند که می‌توانند مکملی برای Google Analytics باشند یا کارهای آن را انجام دهند. (مقاله پیشنهادی : آموزش جامع گوگل آنالیتیکس) در این مقاله می‌خواهیم ابزار های تجزیه و تحلیل سایت بسیار محبوب و قدرتمند را معرفی کنیم که می‌توانند یک جایگزین یا مکمل خوب برای گوگل آنالیز باشند.
معرفی بهترین ابزارهای تجزیه و تحلیل سایت

1_ Ahrefs

به جرات می توان گفت این ابزار معروف ترین و گسترده ترین ابزار سئو و تحقیق کلمات کلیدی است. Ahrefs بهترین ابزار برای بررسی بک لینک هاست و می توان به کمک آن میزان جستجوی کلمات کلیدی، میزان دشواری بدست آوردن رتبه در کلمات کلیدی و… را بدست آورد. Ahrefs خود به ۶ ابزار مختلف تقسیم می شود که هر کدام با یک هدف خاص طراحی شده اند :  
  • ابزار تحلیل رقبا Competitive Analysis
  • ابزار جستجوی کلمات کلیدی Keyword Research
  • ابزار جستجوی بک لینک ها Backlink Research
  • ابزار بررسی محتوا Content Research
  • ابزار بررسی رتبه سایت‌ Rank Tracking
  • ابزار نظارت بر وبسایت Web Monitoring
هزینه استفاده از ابزار Ahrefs برای شما ۹۹ دلار خواهد بود و این در صورتی است که اگر بخواهید به تمامی امکانات دسترسی داشته باشید ۱۷۹ دلار در ماه باید پرداخت کنید.

2_ Alexa

این ابزار فوق العاده که مخصوصا در ایران خیلی مورد توجه می باشد رتبه یک سایت را در جهان و در کشوری که در آن قرار دارد را نشان می دهد! بله به همین سادگی می توانید ببینید در چه رتبه ای در ایران یا جهان قرار دارید. استفاده از این ابزار کاملا رایگان می باشد و می توانید پلاگین آن را برای مرورگر خود دانلود و نصب نمایید. از آن به بعد به هر سایتی که وارد شوید در قسمت بالای مرورگر می توانید رتبه سایت مورد نظر را مشاهده کنید.

3_ Leadfeeder

هدف از ایجاد لیدفیدر این است که دیجیتال مارکترها و تیم های فروش بتوانند متوجه شوند که دقیقا چه کسانی وبسایت آن ها را مشاهده می‌کنند؛ در لیدفیدر نیازی نیست که مخاطب و بیننده شما یک حساب درون سایت بازکرده یا اینکه یک ایمیل به شما بفرستد. این ابزار مکمل خوبی برای ابزار تحلیلی گوگل است و مشخص می‌کند که کدام کمپانی‌های از وبسایت شما بازدید کرده‌اند و سپس می‌تواند یک اکانت مربوط به آن کمپانی را برای شما مشخص‌کند. برای استفاده از این ابزار تجزیه و تحلیل سایت، نیاز به کد خاصی وجود ندارد، به سادگی می توانید حساب لیدفیدر خود را به حساب تحلیل‌گر گوگل (Google Analytics) متصل‌کنید، سپس می‌توانید به سادگی داده‌های ۳۰ روز گذشته و بازدیدهای سایت خود را مشاهده کنید.  

4_ Visual Website Optimizer

این ابزار تجزیه و تحلیل سایت به شما اجازه انجام a/b تست های گرافیکی و متنی را روی وبسایت می‌دهد. این ابزار همچنین به شما این امکان را می دهد تا مشاهدات مخاطبین خود را ضبط و سپس از آنها استفاده کنید. برای مثال یک کمپانی با استفاده از این قابلیت توانست ۴۵ درصد از خطاهای فرآیند ثبت سفارش تا خزید را از بین ببرد. VWO دارای یک نسخه اولیه رایگان است اما برای استفاده از ویژگی‌های مختلف آن باید با پرداخت هزینه مربوطه یک اکانت VWO برای خود ایجاد کنید.

5_ ClickMeter

مشخص‌کردن ROI های مختلف کانال های مارکتینگ می‌تواند کار دشواری باشد. کلیک‌متر به شما اجازه می‌دهد تا URLهای مناسبی ایجاد کنید و سپس بتوانید با بررسی بیش از ۱۰۰ ها پارامتر مختلف آن ها را مورد ارزیابی قرار دهید. کلیک متر به همراه تحلیل‌گر گوگل به شما اجازه می‌دهد تا ترافیک وبسایت خود را تحلیل و سازمان‌دهی کنید. همچنین به شما این توانایی را می‌دهد که مقدار ارزش حقیقی بازار و مارکت خود را محاسبه کنید و منابع ترافیکی را که خاصیت معکوس شدن ندارند، حذف کنید. برای استفاده از این ابزار باید ماهیانه حداقل ۲۹ دلار و اگر بخواهید از تمام ویژگی‌های آن استفاده کنید باید ماهیانه ۳۴۹ دلار هزینه کنید.


6_ PageSpeed Insights

یکی از ابزارهای رایگان گوگل است که به شما اجازه می‌دهد تا متوجه شوید که وبسایت شما با چه سرعتی بارگذاری می‌شود. شاید با خودتان فکر کنید که چرا باید نگران سرعت بارگذاری وبسایت خود باشید؟ حتی اگر به اینترنت پرسرعت اتصال داشته باشید، گاهی اوقات ممکن است وبسایت شما با سرعت خیلی پایینی بارگذاری‌ شود. بیشتر افراد نمی‌توانند بیش از چند ثانیه برای بارگذاری وبسایت منتظر باشند. یک وبسایت به دلایل مختلفی ممکن است با تاخیر بارگذاری‌ شود، ممکن است سرور ضعیفی داشته باشید، عکس فایل‌ها یا تصاویر وبسایت زیاد باشد یا دارای تاخیر شبکه‌ای باشید. مطابق تحقیقات صورت گرفته، یک ثانیه تاخیر در بازشدن وبسایت می‌تواند تا ۷ درصد باعث کاهش بیننده وبسایت و در نهایت افت سئو شود.

7_ Intercom

آیا وبسایت شما یک اپلیکیشن مخصوص اندروید یا IOS دارد؟ این ابزار به شما این امکان را می دهد تا متوجه شوید که چه کسانی از این اپلیکیشن شما بازدید می‌کنند. به کمک این ابزار و تنها با استفاده از چند خط کد جاوا اسکریپت، می‌توانید تنها در چند دقیقه متوجه شوید که چه کسانی از اپلیکیشن شما بازدید داشته‌اند. این ابزار تحلیل سایت به شما همچنین اجازه می‌دهد تا با ایجاد تغییرات بتوانید یک فضای ایده‌آل‌تر برای مخاطب خود بوجود بیاورید. استفاده از این ابزار برای ۱۴ روز نخست رایگان است. سپس برای استفاده از آن باید ماهیانه ۱۳۶ دلار هزینه ‌کنید.

۸_ Domo

گاهی اوقات متوجه خواهید شد که داده و اطلاعات موجود دارای نظم و سازماندهی نیست و مطالعه و تحلیل آن ها کار بسیار دشواری است. معمولا بخش IT هر سازمان وظیفه ارائه گزارشات و نتایج را به هیئت مدیره و به منظور بهبود عملکرد شرکت برعهده دارد. این ابزار به سیستم‌ها و دیتابیس‌ها متصل می‌شود و کار شما برای تحلیل داده‌ها راحت تر می‌کند. این امر نه تنها باعث راحت‌تر شدن کار افراد مسئول IT می‌شود بلکه به مدیر کمک می‌کند تا با تنها چند کلیک ساده بتواند به اطلاعات زیادی دسترسی پیدا کند.

9_ Segment

با گذر زمان و رشد شرکت ها، دیتابیس‌های آنها نیز گسترش پیدا کرده‌اند. اگر این دیتابیس‌ها جدا جدا باشند و دارای سازمان‌دهی نباشند می‌توانند مشکلات زیادی را بوجود بیاورند. اگر یک مرجع مشخص برای دسته بندی داده‌ها وجود نداشته باشد با مشکلات زیادی مواجه خواهید شد. استفاده از عبارت ها و نام های اختصاری و متغیر می تواند باعث ایجاد سردرگمی در زمان ارائه گزارشات شود. این ابزار با ایجاد یک چارچوب برای جمع‌آوری و اصلاح و کنترل داده‌ها تلاش می‌کند تا این مشکلات را از بین ببرد. در نسخه رایگان این ابزار نمی‌توانید از ویژگی‌های مختلف این ابزار استفاده کنید. هزینه ماهیانه استفاده از این ابزار ۱۲۰ دلار است.

10_ PaveAl

اگر از ابزار گوگل آنالیتیکس استفاده می‌کنید، احتمالا در گزارشات خود دائما با اسپم ها مواجه شده‌اید. بسیاری از افراد نمی‌دانند که این اسپم‌ها با مخفی‌کردن ترافیک وبسایت در گزارشات، به اشتباه آمار بازدید از وبسایت را بالا می‌برند. این ابزار تجزیه و تحلیل سایت به شما کمک می‌کند تا این مشکل در گزارشات تحلیلی شما برطرف ‌شود و به شما اجازه می‌دهد تا از ترافیک وبسایت خود به درستی آگاه شوید. این ابزار مکمل خوبی برای ابزار تحلیل‌گر گوگل است و با استفاده از یک سری فیلترهای مخصوص می‌تواند اسپم‌های مختلف را شناسایی کند.  

11_ Pingdom

این ابزار تجزیه و تحلیل سایت به بررسی عوامل مختلفی می‌پردازد که می‌توانند باعث کند شدن سرعت وبسایت شما شوند. همچنین می‌تواند روی سایت شما نظارت داشته باشد و دلایل ایجاد تاخیر در وبسایت و سرور را مشخص‌  کند. می‌توانید با استفاده از این ابزار عملکرد وبسایت خود را مورد بررسی قرار دهید و همچنین می‌توانید بصورت غیرحضوری روی فعالیت مخاطبان در وبسایت خود نظارت داشته باشید (فعالیت کاربران را ثبت می‌کند). استفاده از این ابزار برای ۱۴ روز نخست رایگان می‌باشد و سپس برای استفاده ماهیانه با توجه به خواسته خودتان باید بین ۱۱٫۹۵ تا ۱۹۹ دلار پرداخت کنید.

12_ SimilarWeb

نظرتان درباره اینکه بتوانید بصورت قانونی روی ابزار تحلیلی رقبایتان نظارت داشته باشید چیست؟! این ابزار یک ابزار جمع‌آوری داده است که به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید از فعالیت رقبایتان در بازار خبردار شوید و برای مقابله با آنها خود را به خوبی آماده کنید. به کمک داده های مفید این ابزار می توانید بسیاری از اطلاعاتی که در مورد رقبای خود به آنها نیاز دارید را بدست آورید. می‌توانید از این ابزار بصورت رایگان استفاده کنید. در مقابل از شما می‌خواهند که بخشی از وبسایت خود را به تبلیغات آن ها اختصاص دهید.  

13_ Screaming SEO

ابزارهای تحلیل وبسایت دارای قابلیت هایی فراتر از مشاهده آمار بازدید از وبسایت هستند. این ابزار گزارشاتی را برای شما فراهم می‌کند که می‌تواند احتمال ایجاد خطاهای مختلف را برای شما مشخص کند. URL وبسایت خود را وارد کنید و تنها در چند دقیقه (با توجه به حجم و سرعت بارگذاری وبسایتتان) می‌توانید به تحلیل هایی تخصصی در مورد SEO وبسایتتان دسترسی پیدا کنید. به کمک این ابزار می توانید لینک‌های خراب‌ شده را پیدا کرده و آن ها را تعمیر کنید، ارورهای ۴۰۴ را پیدا کنید و SEO سایت خود را تحلیل کنید. این ابزار همچنین در پیدا کردن محل دقیق خطاها می‌تواند به شما کمک کند. نسخه رایگان این ابزار به تنها ۵۰۰ URL محدود می‌شود. نسخه غیر رایگان این ابزار ۱۴۹ یورو هزینه دارد.  

14_ Woopra

اطلاعات مخاطبان برای هر شرکتی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. این ابزار به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید که مخاطب شما دقیقا در وبسایت شما در حال انجام دادن چه کاری است. در این ابزار تجزیه و تحلیل سایت می‌توانید مسیری که مخاطب، در وبسایت شما پیموده است را مشاهده کنید. قطعا هرچه شما بیشتر بدانید مخاطبتان به دنبال چه چیزی است می‌توانید عملکرد خود را بهبود بخشیده و نیازهای مخاطب خود را به شکل مطلوب تری برآورده کنید. این محصول دارای نسخه رایگان است و همچنین برای استفاده از ویژگی‌های مختلف این ابزار می‌توانید ماهیانه تا ۹۹۹ دلار هزینه کنید. همچنین یک نسخه پرداخت درون برنامه‌ای از این ابزار نیز وجود دارد.  

15_ SEMrush

یکی از ابزارهای قدرتمند و معروف در زمینه SEO است که به شما اجازه می دهد تا نتایج تلاش های SEO خود را مشاهده کنید. با بررسی دقیق داده‌هایی که این ابزار در اختیار شما قرار می‌دهد می‌توانید برای پشت سر گذاشتن رقبایتان برنامه ریزی کنید! علاوه بر این می‌توانید روی ارزش نام تجاری خود نظارت داشته باشید و همچنین میزان محوبیت خود در شبکه های اجتماعی را تحلیل کنید. برای استفاده ماهیانه از این ابزار باید با توجه به خواسته خودتان بین ۹۹٫۹۵ تا ۳۹۹٫۹۵ دلار هزینه کنید. همچنین یک نسخه پرداخت درون برنامه‌ای از این ابزار نیز وجود دارد.  

16_ Moz Keyword Explorer

این ابزار کاربردی مشابه SEMrush دارد. این ابزار به شما اجازه می‌دهد تا با بررسی رقبایتان بتوانید راه هایی برای شکست دادن آنها پیدا کنید. همچنین به شما اجازه می‌دهد تا با بررسی وبسایت خود و رقبا، عبارات کلیدی و محتواهای مهم را کشف کنید و استراتژی تولید محتوای خود را بهبود دهید. استفاده همزمان از این ابزار با گوگل آنالیتیکس به شما کمک می کند تا بهترین کلمات کلیدی که می توان در آنها رتبه خوبی بدست آورد را کشف و از آنها استفاده کنید. استفاده از این ابزار برای ۳۰ روز نخست رایگان است. سپس برای استفاده ماهیانه باید ۹۹ دلار بپردازید.  

17_ Cyfe

این ابزار به شما کمک می کند تا به منابع داده‌‌ای مختلفی از جمله salesforce, paypal, google adwards دسترسی داشته باشید. استفاده از این ابزار نیازی به کدنویسی ندارد. در این ابزار، ویجت‌های آماده‌ای وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آنها به تعداد زیادی از ابزارهای آنلاین متصل شوید. با استفاده از این ابزار دیگر نیازی نیست که به وبسایت مراجعه کنید تا متوجه‌ شوید که در هر لحظه چه ‌اتفاقی در حال رخ دادن است. این ابزار یک نسخه رایگان و یک نسخه پولی به هزینه ماهیانه ۲۹ دلار دارد.  

18_ KISSmetrics

این ابزار توسط یکی از افراد معروف در حوزه دیجیتال مارکتینگ یعنی آقای نیل پتل بوجود آمده ‌است. این پلتفرم به شما کمک می‌کند که متوجه ‌شوید کدام گروه‌های تجاری در حال فعالیت هستند و کدام یک در بازار فعال نیستند. این ابزار همچنین با جمع‌آوری داده‌های مخاطب به شما کمک می‌کند تا بتوانید رضایت مخاطب خود را حفظ کنید.  

19_ Chartbeat

یکی از ابزارهای مفید برای وبسایت‌های فعال در زمینه تولید محتوا است. در این ابزار تجزیه و تحلیل سایت، فعالیت های مخاطب تحت نظر قرار گرفته می‌شود و می‌توانید متوجه شوید که واکنش مخاطب نسبت به محتواهای شما چیست و چه مدت زمانی را مخاطب در هر یک از صفحلت سایتتان صرف می کند. با استفاده از این ابزار می‌توانید متوجه شوید که مخاطب نسبت به محتواهای شما چه واکنشی دارد و کدام محتواها توانسته‌اند بیشتر نظر مخاطب را به خود جلب کنند و در نهایت استراتژی تولید محتوا خود را با توجه به داده های به دست آمده تغییر دهید.  

20_ Parse.ly

با استفاده از این ابزار می‌توانید واکنش مخاطب را نسبت به وبسایت، محتوا و تصاویر موجود در وبسایت رصد کنید. زمانی که متوجه شوید کدام ‌یک از بخش‌های وبسایت توانسته بیشتر نظر مخاطب را جلب کند، خواهید توانست برای پیشرفت وبسایت خود تصمیمات بهتری بگیرید.  

21_ User Testing

این ابزار تحلیل سایت می‌تواند مشخص کند که مخاطب شما چه چیزی را مورد بررسی قرار داده است. نکته منفی این ابزار این است که نمی‌تواند به شما بگوید نظرات مخاطب شما چیست. این ابزار می‌تواند با ضبط یک ویدئو مشخص کند که کدام بخش از وبسایت شما بیشتر مورد توجه قرار گرفته ‌است.  

22_ Flurry

این ابزار تحلیلی توسط یاهو به بازار معرفی‌ شده است. با استفاده از این ابزار می‌توانید متوجه شوید که واکنش مخاطبان نسبت به وبسایت یا اپلیکیشن شما چگونه بوده ‌است و مخاطب از چه دستگاهی برای مشاهده اپلیکیشن یا سایت شما استفاده کرده ‌است. بدون نیاز به دانستن کدنویسی، این ابزار هم روی سیستم عامل اندروید و هم روی IOS قابل استفاده است. این ابزار با استفاده از نظرسنجی های آماده ای که دارد می تواند به پیشرفت وضعیت اپلیکیشن یا وبسایت شما کمک کند.  

23_ Facebook Insights

آیا از فیسبوک بعنوان ابزاری برای بازاریابی استفاده می‌کنید؟ اگر اینگونه است، این ابزار اطلاعات وسیعی را درباره لایک های دریافتی، فالوورهای شما، کامنت های آنها و بسیاری اطلاعات مفید دیگر را در اختیار شما قرار می‌دهد. این ابزار به شما کمک می‌کند تا بتوانید میزان مشارکت مخاطبان خود را در صفحه فیسبوک خود افزایش‌ دهید. استفاده از این ابزار، رایگان است.  

24_ Google Content Experiments

این ابزار با استفاده از a/b تست های مختلف می تواند به پیشرفت وبسایت شما کمک می‌کند. این ابزار، مکملی فوق العاده برای گوگل آنالیتیکس است و اطلاعاتی که در اختیار شما قرار می دهد را به راحتی می‌توانید درک کنید. با استفاده از این ابزار به راحتی و طی تنها چند دقیقه می‌توانید این آزمون‌ها را ایجاد کنید. استفاده از این ابزار رایگان است.  

25_ Go Squard

در این ابزار، هدف این است که متوجه شوید یک مخاطب چه مدت زمانی را در وبسایت شما فعال است. برخلاف دیگر ابزارهای تحلیلی، در این برنامه از روشی فوق العاده برای تخمین مدت زمان توقف مخاطب در صفحات وبسایت شما استفاده می شود. هنگامی که مخاطب وارد سایت شما می شود، یک هشدار به این ابزار فرستاده می شود. این هشدار پس از اینکه مخاطب از وبسایت خارج می‌شود، قطع می‌شود. این فرآیند بصورت کاملا بی‌صدا انجام می‌شود و از این ‌رو مخاطب چیزی را متوجه نمی‌شود و در نتیجه به تجربه کاربری آسیبی وارد نخواهد کرد. با تخمین دقیق زمان، می‌توانید متوجه شوید که مخاطب شما چه مدت زمانی را درون وبسایت شما فعالیت می‌کند. هزینه ماهیانه استفاده از این ابزار برابر با ۲۹ دلار است.  

27_ AW Stats

این ابزار تحلیلی اپن سورس به شما گزارشی از داده های مختلف را ارائه می‌دهد. برای بررسی FTP، پیام‌ها و وضعیت آماری فایل‌ها بسیار مناسب است. تنها نکته منفی این ابزار این است که برای استفاده از آن باید تا حدودی کدنویسی بلد باشید. اگر در استارت آپ یا شرکت خود واحد IT دارید، بهترین گزینه این است که نصب، اجرا و استفاده از این ابزار تحلیلی قدرتمند را به این بخش واگذار کنید.  

27_ Google Marketing Platform

این ابزار تجزیه و تحلیل سایت به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید که تلاش هایتان در بازاریابی تا چه مقدار می‌تواند موثر باشد. تفاوت این ابزار با Google Analytics این است که در ابزار تحلیل‌گر گوگل روی آمار بازدید از وبسایت شما تمرکز می شود. با استفاده از این ابزار به ویژگی‌های قدرتمندی مثل گزارش‌های با جزییات دقیق یا مینیمم کردن هزینه مورد نیاز برای تبلیغات دسترسی پیدا کنید.
ابزارهای تجزیه و تحلیل سایت در سال ۲۰۲۰
اشتراک

دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: فیلد اجباری.
آدرس رایانامه: فیلد اجباری. غیر فعال
وبسایت::
کد امنیتی:: فیلد اجباری.
دیدگاه: فیلد اجباری.

هم اکنون گام نخست را برای داشتن یک وبسایت حرفه ای و جذاب بردارید

متخصصان و مشاوران ما آماده‌اند تا شما را در تمامی مراحل داشتن یک وب سایت راهنمایی کنند
ثبت درخواست