• ۱۳۹۳/۰۸/۰۶ ۱۲:۰۱:۰۸
  • در همه مقالات
  • توسط admin
  • بازدید: 2123
  • اخرین ویرایش: ۱۳۹۷/۰۲/۰۱ ۲۳:۰۰:۴۱
  • چاپ نوشته هاچاپ پی دی اف

محدودیت های گوگل آنالیزور


علاوه بر نسخه جاوا اسکریپت، گوگل آنالیزور همچنین نسخه ای را برای استفاده در تلفنهای همراه دارد که معمولا ناتوان در اجرای کدهای جاوا اسکریپت هستند. نام این بسته، Google Analytics for Mobile package است که با استفاده از تکنولوژیهای سرور نظیر PHP، JSP، ASP.NET، یا Perl پیاده سازی می شود.

از جمله محدودیتهایی که گوگل آنالیزور دارد، می توان به مواردی اشاره کرد که برنامه های فیلتر کننده تبلیغات نظیر FireFox Adblock و NoScript می توانند جلوی اجرای کدهای گوگل آنالیزور را سد نمایند. این موضوع، سبب مسدود شدن نمایش ترافیک برخی از کاربران می شود که منجر به ایجاد روزنه ای در اطلاعات جمع آوره شده خواهد شد. همچنین، شبکه های مخفی نیز Tor، هویت کاربران را می توانند مخفی نگه دارند و اطلاعات جغرافیایی غلطی را به گوگل آنالیزور بفرستند.

برخی از کاربران نیز در مرورگر خود بطور پیش فرض، جلوی اجرای کدهای جاوا اسکریپت را سد می کنند. در هر صورت، این محدودیتها، بخش کوچکی را در مقایسه با مزایای بدست آمده از گوگل آنالیزور تشکیل می دهند و تنها درصد کمی از بازدیدها را تحت تاثیر خود قرار می دهند.

بزرگترین تاثیر در صحت داده های گوگل آنالیزور، وقتی حصول می شود که کاربران، کوکی های گوگل آنالیزور را پاک یا مسدود می کنند. هر کاربری می تواند کوکی ها را پاک یا مسدود کند که منجر به از دست رفتن داده های کاربران در گوگل آنالیزور خواهد شد. صاحبان سایت ها می توانند کاربران را تشویق کنند تا کوکی های خود را پاک نکنند. بعنوان مثال، توسط قرار دادن صفحه ای در سایت با عنوان: سیاست حفظ حریم خصوصی کاربران و غیره.

چنین محدودیتهایی، عملا می تواند بر تمامی ابزارهای آماری تحت وب دیگر نظیر اثر گذار باشد، جاییکه آمار بازدید کنندگان، تنها با استفاده از کدهای html، تگها و کدهای جاوا اسکریپت جمع آوری می شوند.

یکی دیگر از محدودیتهای گوگل آنالیزور برای سایت های بزرگ، استفاده از نمونه گیری در تولید بسیاری از گزارشات است. برای کاهش بار سرورها و نیز کاهش زمان پاسخ دهی سرورها، گوگل، گزارشات را در گوگل آنالیزور، به تنها 500,000 هزار نمونه تصادفی محدود کرده است در حالیکه خطا در محاسبات، تنها برای تعداد بازدید کنندگان مشخص می شود، این خطاها برای گزارشات دیگر در گوگل آنالیزور، نشان داده نمی شوند. در این شرایط هرچه داده ها به قسمت های کوچکتری تقیسم شوند، درصد خطای محاسباتی نیز بالاتر خواهد رفت.


محدودیت گوگل آنالیزور
اشتراک

دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: فیلد اجباری.
آدرس رایانامه: فیلد اجباری. غیر فعال
وبسایت::
کد امنیتی:: فیلد اجباری.
دیدگاه: فیلد اجباری.

هم اکنون گام نخست را برای داشتن یک وبسایت حرفه ای و جذاب بردارید

متخصصان و مشاوران ما آماده‌اند تا شما را در تمامی مراحل داشتن یک وب سایت راهنمایی کنند
ثبت درخواست