• ۱۳۹۳/۰۷/۱۲ ۱۸:۰۵:۵۵
  • در همه مقالات
  • توسط admin
  • بازدید: 1912
  • اخرین ویرایش: ۱۳۹۷/۰۲/۰۱ ۲۳:۰۳:۵۷
  • چاپ نوشته هاچاپ پی دی اف

رنگ وب - رنگ در طراحی سایت


رنگ وب یا رنگ های وب، رنگ هایی هستند که در طراحی صفحات سایت ها و توصیف و مشخص سازی آنها استفاده می شوند. کد هگزادسیمال رنگها با علامت # شروع می شود.

طراحان صفحات سایت ها، انتخاب های زیادی را در تعیین رنگ های مورد نیاز برای الکان های استفاده شده در صفحات سایت ها دارا می باشند. رنگ ها ممکن است توسط کد سه تایی RGB به فرمت هگزادسیمال مشخص شوند. همچنین رنگ ها می توانند در بعضی اوقات، با نام انگلیسی آنها نیز مشخص شوند. اغلب از یک ابزار رنگ یا دیگر نرم افزارهای گرافیکی برای تولید مقادیر رنگ ها استفاده می شود.

نسخه های اولیه مرورگرهایMosaic و Netscape از نام های رنگ X11 بعنوان مبنایی برای لیست رنگ هایشان استفاده می کردند که در نرم افزارهای تحت ویندوز نیز از آنها بطور استانداردی استفاده می شد.

رنگهای وب، تعاریف مبهم گونه ای دارند، sRGB که مربوط به رنگ های ویژه ای از مجموعه ای از رنگ های فسفری، منحنی تبدیل، نقطه سفید انطباق پذیر، و شرایط دید می باشد. این تعاریف بگونه ای انتخاب شده اند تا شباهت زیادی را بین صفحه نمایشگر و دنیای واقعی بوجود آورند بطوریکه حتی بدون مدیریت رنگ نیز، نمایش ها بسیار نزدیک به مقادیر تعریف شده باشند.


رنگ وب
اشتراک

دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: فیلد اجباری.
آدرس رایانامه: فیلد اجباری. غیر فعال
وبسایت::
کد امنیتی:: فیلد اجباری.
دیدگاه: فیلد اجباری.

هم اکنون گام نخست را برای داشتن یک وبسایت حرفه ای و جذاب بردارید

متخصصان و مشاوران ما آماده‌اند تا شما را در تمامی مراحل داشتن یک وب سایت راهنمایی کنند
ثبت درخواست