• ۱۳۹۶/۰۵/۰۹ ۲۰:۳۸:۴۱
  • در همه مقالات
  • توسط admin
  • بازدید: 4303
  • اخرین ویرایش: ۱۳۹۶/۰۹/۲۱ ۱۳:۲۶:۰۱
  • چاپ نوشته هاچاپ پی دی اف

چگونه بهترین کلمه کلیدی را برای وبسایت خود پیدا کنیم؟


 

 

کلمات کلیدی، عبارات ۲ تا ۵ کلمه ای هستند که مشتری بالقوه شما در هنگام جستجو برای شما (یا کسب و کاری مانند کسب و کار شما) آنها را در کادر جستجوی موتور جستجو تایپ می کند؛با وجود اینکه هیچ کس مانند خودتان نسبت به کسب و کار شما شناخت ندارد، اما تصمیم گیری برای انتخاب کلمات کلیدی همیشه آسان نیست.

موارد زیر چند نکته حرفه ای هستند که به شما کمک خواهند کرد تا بهترین کلمات کلیدی ممکن را انتخاب کنید:

یک فهرست تهیه کنید

اولین گام برای پیداکردن کلمات کلیدی مناسب این است که بنشینید و یک فهرست درست کنید. به کلمات و عباراتی که مشتریان شما در هنگام جستجو برای کسب و کارهایی مانند کسب و کار شما در گوگل از آنها استفاده می کنند فکر کنید.

نسبت به کلمات کلیدی که پیدا کرده اید تردید دارید؟ آن عبارات را در گوگل جستجو کنید و ببینید که آیا رقبای شما در نتایج ظاهر می شوند یا خیر. اگر پاسخ مثبت بود، احتمالا کلمات درستی را انتخاب کرده اید.

دقیق باشید

در هنگام تهیه فهرست کلمات کلیدی، کلماتی را انتخاب کنید که نمایانگر کاری که انجام می دهید و خدمات یا محصولاتی که ارائه می دهید باشند. سپس افزودن کلمات پرکاربردی مانند «خرید» یا «چگونه» را مد نظر قرار بدهید. اگر کسب و کار شما محلی است، افزودن کلماتی که نشان دهنده موقعیت مکانی شما هستند را امتحان کنید. این کار به شما کمک می کند تا مشتریان محلی خود را هدف قرار دهید و باعث می شود که افراد مناسبی سایت شما را پیدا کنند.

مانند مشتریان خود فکر کنید

خودتان را به جای مشتری بگذارید. تعریفی که خودتان از کسب و کارتان دارید را کنار بگذارید؛ در عوض، به این فکر کنید که وقتی مشتری بالقوه شما در رایانه یا گوشی خود از گوگل استفاده می کند، چه کلماتی را جستجو خواهد کرد.

به عنوان نمونه، شاید شما از عنوان مشاور املاک برای کسب و کار خود استفاده کنید، اما به احتمال زیاد مشتریان بالقوه شما از چیزی مانند بنگاه املاک استفاده خواهند کرد. حتی اگر خودتان چنین تصوری از کسب و کار خود ندارید، نظر غالب مشتریان شما این است، و در موضوع کلمات کلیدی، چیزی که مهم است نظر مشتریان بالقوه شما است.

از یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید

متخصصان سئو برای انتخاب کلمات کلیدی، همیشه از یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی مانند Google Analytics،Moz Explorer یا SEMRush استفاده می کنند. این ابزارها دقیقا تعداد افرادی که هر ماه برای عبارات خاصی جستجو می کنند را نشان می دهند.

این ابزارها عباراتی را نیز برای استفاده شما پیشنهاد می دهند و می توانند مشخص کنند که هر کلمه کلیدی چقدر رقابتی است (اگر کسب و کارهای متعددی برای کسب رتبه بالا برای یک عبارت مشخص تلاش کنند، آن عبارت رقابتی محسوب می شود و کسب رتبه های بالا برای آن دشوارتر است.)

ابزار تحقیق کلمات کلیدی گوگل (Google Keyword Tool)

ابزار تحقیق کلمات کلیدی گوگل به دو دلیل ابزار فوق العاده ای به شمار می رود: ۱٫ رایگان است؛ ۲٫ مالک آن گوگل است؛ یعنی پادشاه هر چیزی که به جستجو مربوط است. متاسفانه اخیرا گوگل قوانین خود را تغییر داده است؛ بنابراین، اگر یک کمپین AdWords در حال اجرا نداشته باشید، به Google Keyword Tool دسترسی نخواهید داشت.

اما اگر بخواهید یک کمپین AdWords راه بیندازید، در اینصورت می توانید به اعداد و ارقام جستجوهای انجام شده برای یک عبارت در سطح کشور، در ایالت یا حتی در شهر خود دسترسی داشته باشید (برخی موارد برای ایران در دسترس نیست). علاوه بر این، این ابزار می تواند عبارات مشابه با عباراتی که وارد می کنید را نیز برای استفاده شما پیشنهاد کند. اگر می خواهید کار با این ابزار سودمند را آغاز کنید، می توانید راهنمای جامع گوگل (انگلیسی) را مطالعه کنید.

Moz Explorer

اگرچه ابزار تحقیق کلمات کلیدی Moz تنها اطلاعات جستجو در سطح کشوری را ارائه می کند، اما برای پیشنهاد عباراتی که به ذهنتان خطور نکرده عملکرد فوق العاده ای دارد. توانایی این ابزار برای پیشنهاد کلمات کلیدی طولانی (longtail؛ بیش از ۳ یا ۴ کلمه) که کمتر استفاده شده اند آن را به گزینه مناسبی برای کسب و کارهای کوچک تبدیل می کند.

استفاده از امکانات Moz نیاز به پرداخت هزینه ماهانه دارد، اما می توانید برای یک دوره ۳۰ روزه به رایگان آن را امتحان کنید (این مدت برای دریافت همه اطلاعاتی که نیاز دارید زیاد هم هست.)

راهنمای گام به گام استفاده از Moz:

۱- به Moz Explorer بروید.

۲- یک عبارت کلیدی که به نظر شما نمایانگر کسب و کارتان است را وارد کنید (اگر می خواهید به دنبال عبارات محلی بگردید، می توانید شهر یا استان مورد نظر خود را نیز اضافه کنید – شهرها و استانهای ایران در دسترس نیست.)

۳- کشور خود را انتخاب کنید (در حال حاضر، کشور ایران در فهرست وجود ندارد.)

۴-در زیر Keyword Suggestions، روی See all 1,000 suggestions کلیک کنید.

۵- تعداد جستجوها برای کلمه کلیدی اصلی به همراه فهرستی از عبارات پیشنهادی که به ترتیب نزدیکی و قرابت با کلمه کلیدی اصلی قرار گرفته اند نمایش داده می شود.

۶- اگر عنوان no data را در کنار یک عبارت مشاهده کردید معمولا به این معنی است که میزان جستجو برای آن عبارت صفر یا بسیار اندک است.

۷- می توانید از نتایج با فرمت CSV خروجی بگیرید و پیشنهاداتی را انتخاب کنید که بیش از همه با کسب و کار شما تناسب دارند.

SEMrush

SEMRush هم یکی دیگر از ابزارهای مورد علاقه متخصصان سئو است. از این ابزار علاوه بر کسب اطلاعات درباره کلمه کلیدی، می توانید برای بررسی رتبه رقبای خود نیز استفاده کنید (فقط کافی است دامنه یکی از رقبا را وارد کنید، بعد روی Organic Results و پس از آن روی Positions کلیک کنید). SEMRush تنها یک روز برای امتحان کردن خدمات خود به شما زمان می دهد و پس از آن نیاز به پرداخت هزینه خواهد بود.

به رقابت توجه کنید

حتی اگر یکی از عکاس های بسیار خوب مراسم های عروسی تهران باشید، احتمال اینکه برای عباراتی مانند «عکاس تهران» یا «عکاس عروسی تهران» رتبه بالایی به دست بیاورید بسیار کم است. این عبارات بسیار رقابتی هستند و قرارگرفتن یک عکاس کوچک در صفحه اول نتایج گوگل برای چنین عباراتی عملا غیرممکن است.

روی یک حوزه خاص تمرکز کنید – به دنبال حوزه خاصی که در آن عملکرد خوبی دارید بگردید و سعی کنید کلمات کلیدی را پیدا کنید که روی آن حوزه تمرکز دارند. آیا در مبحث عکسهای سیاه و سفید تبحر خاصی دارید؟ یا نسبت به عکسبرداری از مراسم ازدواج یک رویکرد ژورنالیستی دارید؟ با اضافه کردن صفت های خاص بیشتری به عبارات کلیدی خود می توانید احتمال کسب رتبه های بالا را افزایش دهید.

برای کیفیت نسبت به کمیت اولویت قائل شوید

معمولا بهتر است از کلمات کلیدی که بیشترین تعداد جستجوی ماهانه را به خود اختصاص داده اند استفاده نکنید. نه تنها این عبارات بیش از حد رقابتی هستند، بلکه حتی اگر موفق شوید و رتبه بالایی برای آنها به دست بیاورید باز هم بعید است که واقعا برای شما مشتری به ارمغان بیاورند. چیزی که اهمیت بیشتری دارد این است که به دنبال کلمات کلیدی با کیفیتی باشید که مخصوصا و دقیقا نمایانگر کاری که انجام می دهید باشند.

برای استفاده از یک کلمه تردید دارید؟ از خودتان بپرسید: احتمال اینکه کسی که این کلمه را جستجو می کند واقعا به دنبال من باشد چقدر است؟

پس از آنکه یک فهرست ۵ تا ۱۰ تایی از بهترین کلمات کلیدی را تنظیم کردید، وقت آن می رسد که در سراسر سایت خود از آنها استفاده کنید. از این کلمات در محتوا، به عنوان متن altتصاویر و هر جا که درباره کسب و کارتان چیزی می نویسید استفاده کنید.


 

 


بهترین کلمه کلیدی برای وبسایت
اشتراک

دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: فیلد اجباری.
آدرس رایانامه: فیلد اجباری. غیر فعال
وبسایت::
کد امنیتی:: فیلد اجباری.
دیدگاه: فیلد اجباری.

هم اکنون گام نخست را برای داشتن یک وبسایت حرفه ای و جذاب بردارید

متخصصان و مشاوران ما آماده‌اند تا شما را در تمامی مراحل داشتن یک وب سایت راهنمایی کنند
ثبت درخواست