• ۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۱:۱۸:۰۳
  • در همه مقالات
  • توسط admin
  • بازدید: 2065
  • اخرین ویرایش: ۱۳۹۷/۰۲/۰۱ ۲۳:۰۲:۰۷
  • چاپ نوشته هاچاپ پی دی اف

مروری کوتاه بر گوگل ادسنس - Adsense


گوگل از تکنولوژی جستجوی اینترنتی خود بهره میبرد تا تبلیغات هدفمندی را بر پایه محتوا، موقعیت جغرافیایی و دیگر فاکتورها در سایت های مقصد قرار دهد. کسانی که می خواهند تا از این سیستم هدفمند تبلیغاتی استفاده کنند می توانند در سیستم ادوردز گوگل ثبت نام نمایند. ادسنس، به شرکت معروفی در ساخت و قرار دادن بنرهای تبلیغاتی روی سایت ها تبدیل شده است چراکه تبلیغات در این سیستم، نسبت به اکثر بنرهای تبلیغلتی دیگر، با نظارت بیشتری صورت می گیرد و محتوای تبلیغات، معمولا مرتبط با سایت قرار دهنده تبلیغات می باشد.

بسیاری از سایت ها از سیستم ادسنس، برای درآمد زایی از محتوای سایتشان استفاده می کنند. ادسنس، معروفترین سیستم تبلیغاتی است و بهترین منبع درآمدزایی برای سایت های کوچکی می باشد که منبع تبلیغاتی دیگری ندارند. برای قرار دادن تبلیغاتی که مرتبط با موضوع سایت هستند، صاحب سایت، کد HTML کوتاهی را در صفحات سایت خود قرار می دهد. سایت هایی که از نظر محتوایی غنی هستند، با این سیستم تبلیغاتی موفقیت زیادی را بدست آورده اند.

این آمار، با انتشار مطالعات و بررسی های آماری روی وب سایت های حاوی ادسنس بدست آمده است. نکته ای که می بایست متذکر شد آنست که تعداد ادسنس هایی که برای هر صفحه می توان استفاده کرد به سه تبلیغ در هر صفحه، محدود می شود.

افزایش درآمد زایی از طریق ادسنس

بسیاری از وبمسترها، تلاش زیادی را برای افزایش درآمد خود از این سیستم انجام می دهند. آنها معمولا اینکار را با استفاده از سه روش زیر انجام می دهند:

آنها بازدید کننده زیادی را با استفاده از روشهای گوناگون، به سمت سایت روانه می کنند. یکی از آن روشها استفاده از تبلیغات آنلاین است.

آنها مطالبی با ارزش را در سایت خود قرار می دهند که باعث می شود بازدید کنندگان روی تبلیغ کلیک کنند.

آنها از متونی در سایت خود استفاده می کنند که باعث می شود بازدید کنندگان بر روی تبلیغات کلیک کنند. توجه داشته باشید که گوگل به صراحت، صاحبان سایت ها را از استفاده از عباراتی نظیر "روی تبلیغات ادسنس من کلیک کنید" منع می کند. عبارات مورد قبول شامل "لینک های حامی" و "تبلیغات" می باشند.

منبع درآمدی تمام ادسنس ها، برنامه ادوردز (Adwords) است که دارای مدل قیمتی پیچیده ای بر مبنای فاکتورهای گوناگون است. ادسنس به تبلیغ کنندگان درخواست میدهد که پیشنهاد قیمتی خود را بصورت سربسته و مهر شده (بطوریکه قابل مشاهده توسط دیگر رقبا نیست) ارسال کنند. ضمن آنکه به ازای هر کلیک، تبلیغ دهندگان تنها هزینه دومین قیمت پیشنهادی را که از لحاظ قیمت بالاتر بوده را پرداخت می کنند. گوگل در حال حاضر 68% از درآمد ادسنس را با تبلیغ دهندگان و 51% از درآمد ادسنس را با شرکای جستجوگر خود شریک است.


خلاصه ای از گوگل ادسنس,مروری بر گوگل ادسنس
اشتراک

دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: فیلد اجباری.
آدرس رایانامه: فیلد اجباری. غیر فعال
وبسایت::
کد امنیتی:: فیلد اجباری.
دیدگاه: فیلد اجباری.

هم اکنون گام نخست را برای داشتن یک وبسایت حرفه ای و جذاب بردارید

متخصصان و مشاوران ما آماده‌اند تا شما را در تمامی مراحل داشتن یک وب سایت راهنمایی کنند
ثبت درخواست