نتایج جستجوها در موتورهای جستجوگر
  • نظرها: 0
  • October 27, 2012
  • در سئو و بهینه سازی سایت
  • توسط admin
  • نمایش ها: 711
  • اخرین ویرایش: November 03, 2013
  • (رتبه فعلی 5.0/5 ستار ها) تمامی آرا: 3
  • Print Friendly Version of this pageچاپ Get a PDF version of this webpagePDF

نتایج جستجوها در موتورهای جستجوگر

5 0

نتایج جستجوها در موتورهای جستجوگر

جستجوهای انجام شده در موتورهای جستجو شامل دو دسته می گردند:
دسته اول جستجوهای طبیعی یا ارگانیک (organic) است که شامل همان جستجوهایی میشود که معمولا به طور فله ای برای کاربر توسط موتور جستجو یافته می شود و طبق یکسری قوانین که به آن قوانین سئو یا قواعد جستجو گفته می شود، لیست میگردند.

دسته دیگر جستجوهای پرداختنی یا (paid result) است. این جستجوها شامل همان آگهی هایی که به صورت ads توسط موتورهای جستجو با کلید واژه مرتبط یافته می شود. صاحبان این آگهی ها بابت درج سایت خود با عبارت دلخواه در جستجوهای موتورهای جستجو، مبلغی را جهت نمایش آنها در ردیفهای اول صفحات ابتدایی جستجو، پرداخت می نمایند. این جستجوها در برخی موتورهای جستجو به صورت جداگانه از جستجوهای ارگانیک یافته می شوند. مثلا در گوگل جستجوهای پرداختنی در ستونی در سمت راست صفحه یا در ردیف های اول صفحه با زمینه رنگ زرد مجزا گشته اند. اما در برخی موتورها مانند بینگ این جستجو ها از سایر جستجوهای ارگانیک قابل شناسایی نمی باشد.

بهتر است بدانید که یک هفتم از مردم کل دنیا برای جستجوهای خود حداقل یکبار از وب کمک میگیرند و این نشان دهنده این است که خیل عظیمی از مشتریان شما در وب وجود دارد . این موضوع اهمیت بازاریابی الکترونیک را برای شما مشخص کرده و سبب می گردد که بیشتر به مقوله بهینه سازی سایت خود در موتورهای جستجو بپردازید تا در جستجوها از دیگر رقبا خود جا نمانید. به زبان ساده، اگر بتوانید جنبه های مختلف وب سایت خود را برای عرضه محصولات یا خدمات خود بهینه گردانید و در جستجوهای وب، سایت شما با کلید واژه مناسب که شما انتظار آن را دارید ، یافته شوید، به جرات میتوان گفت وارد دنیای تجارت الکترونیک گشته اید.

سئو و نتایج حاصل از موتورهای جستجوگر

مبحث seo یا search engine optimization که همان بهینه سازی سایت های اینترنتی برای موتورهای جستجو، به مقوله بهینه کردن سایت شما برای یافته شدن در جستجو ها، با کلید واژه مرتبط با فعالیت خودتان ، گشوده شده است.

یعنی اگر فعالیت شما تولید پوشاک بچگانه است، انتظار می رود سایت شما، توسط همین کلید واژه که کاربر در باکس جستجوی گوگل ، وارده میکند، یافته و کلیک شود. حال اگر شما با این سایت بیزینس میکنید، سایت بهینه شما، باعث هرچه بیشتر ، بازاریابی الکترونیکی تان میشود، و کسب و کار شما را رونق بیشتری میدهد. برای اینکه به این مهم نائل شوید باید وب سایت خود را توسط متخصص سئو بهینه کنید. هزینه بهینه سازی درست، در ایران و نیز در دنیا بسیار گران است ، بنابراین باید سایت شما دارای:
  • 1- یک بیزینس باشد
  • 2- شما به آینده درخشان حاصل از جلب مشتری در وب و افزایش راندمان بیزینستان ، امیدوار باشید.
مبحث فراتر از SEM، SEO میباشد یعنی Search Engine Marketing. SEM هرکاری است که شما انجام میدهید تا در دنیای تجارت الکترونیک وارد شوید. این مبحث بسیار گسترده تر و برای تاجران مهم تر از مبحث SEO میباشد.
اشتراک
  • Twitter
  • del.icio.us
  • Digg
  • Facebook
  • Technorati
  • Reddit
  • Yahoo Buzz
  • StumbleUpon

دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: فیلد اجباری.
آدرس رایانامه: فیلد اجباری. غیر فعال
وبسایت::
کد امنیتی:: فیلد اجباری.
دیدگاه: فیلد اجباری.