• ۱۳۹۳/۰۸/۲۹ ۱۱:۰۵:۳۴
  • در همه مقالات
  • توسط admin
  • بازدید: 2259
  • اخرین ویرایش: ۱۳۹۷/۰۲/۰۱ ۲۲:۴۷:۱۱
  • چاپ نوشته هاچاپ پی دی اف

ویژگیهای PHP 6


در زمان نگارش این متن، PHP 6 در نسخه بتا یا آزمایشی خود قرار دارد و قرار است تا پایان سال 2007 میلادی بیرون داده شود. تصمیم بر سر اینکه آیا این نسخه می بایست نسخه ای اصلی باشد (نسخه 6) یا نسخه ای میانی، توسط بسیاری مورد بحث قرار گرفته است و آنطور که بنظر می رسد بسیاری از آزمایش کنندگان این نسخه، آن را نسخه ای اصلی می دانند چرا که حداقل یک ویژگی مهم به آن اضافه شده است: پشتیبانی از یونیکد. در هر صورت، در دنیای برنامه نویسی، عبارت تغییر مهم، بیانگر چشمگیر و قابل حس بودن است در نتیجه نباید اجازه داد تا ویژگیهای مهم دیگر اضافه شده به این نسخه، نادیده گرفته شوند. لیستی از تغییرات مهمی که همراه این نسخه ارائه شده اند در زیر آورده شده است:

پشتیبانی از یونیکد: پشتیبانی از یونیکد در این نسخه اضافه شده است که باعث می شود تا ساخت برنامه های چند زبانه راحت تر صورت گیرد.

ارتقای امنیت: افزایش امنیت پیشرفت زیادی در این نسخه کرده است و بطرز چشمگیری منجر به کاهش اشتباهات امنیتی شده است که شاید بتوان گفت ایراد این زبان نبوده بلکه از اشتباهات برنامه نویسان نامتجرب ناشی می شدند. این مسائل در فصل 2 مورد بحث قرار خواهند گرفت.

ویژگیهای و سازه های جدید زبان: تعدادی از ویژگیهای دستوری جدید به این نسخه اضافه شده اند که مهمترین آنها شامل، متغیرهای صحیح نوع 64 بیتی، ساختار جدیدforeach برای آرایه های چند بعدی و پشتیبانی از break و label ها. برخی از این ویژگیها در فصل 3 بررسی خواهند شد.

در زمان نگارش این کتاب، محبوبیت PHP در اوج خود قرار دارد. بر طبق گزارشات Netcraft، PHP بر روی بیش از 20 میلیون دامنه نصب شده است. بر طبق گزارشات شرکت E-Soft، PHP مشهورترین ماژول Apache است که در بیش از 40 درصد از از سیستم های Apache نصب شده است.

تا به اینجا در این فصل، تنها به بررسی ویژگیهای ویژه این زبان در هر نسخه پرداختیم. هر نسخه مجموعه ای از مشخصه ها را شامل می شود که نقش مهمی را در جذب و نگهداری استفاده کنندگان بر عهده دارد. در بخش بعد، با ویژگیهای اساسی این زبان بیشتر آشنا خواهید شد.

توجه: امکان دارد تعجب کنید چرا تنها از نسخه های 4، 5 و 6 در این فصل صحبت شد. و ممکن است این سوال نیز یش آید که آیا نسخه آخر، مهمترین نسخه این زبان نیست؟ درحالیکه شما را به استفاده از آخرین نسخه پایدار این زبان تشویق می کنیم، ولی نسخه های 4 و 5 مورد مقبولیت و استفاده زیادی قرار گرفته اند و احتمال آنکه خیلی زود از صحنه زقابت خارج شوند پایین خواهد بود. در نتیجه داشتن دیدی در مورد قابلیتهای هر نسخه و محدودیتهای آنها، در عمل ایده خوبی می باشد، بخصوص در صورتیکه با مشتریانی کار کنید که تمایلی به استفاده از بروزترین تکنولوژیهای PHP را ندارند.


اشتراک

دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: فیلد اجباری.
آدرس رایانامه: فیلد اجباری. غیر فعال
وبسایت::
کد امنیتی:: فیلد اجباری.
دیدگاه: فیلد اجباری.

هم اکنون گام نخست را برای داشتن یک وبسایت حرفه ای و جذاب بردارید

متخصصان و مشاوران ما آماده‌اند تا شما را در تمامی مراحل داشتن یک وب سایت راهنمایی کنند
ثبت درخواست