• ۱۳۹۳/۰۸/۰۶ ۰۹:۱۹:۱۳
  • در همه مقالات
  • توسط admin
  • بازدید: 1952
  • اخرین ویرایش: ۱۳۹۷/۰۲/۰۱ ۲۲:۵۹:۵۰
  • چاپ نوشته هاچاپ پی دی اف

مدل بیزینس


بازاریابی اینترنتی می تواند مدلهای مختلفی داشته باشد. در زیر مهمترین مدلهای بیزینسی در بازاریابی اینترنتی آورده شده اند:

E-Commerce: مدلی که توسط آن، کالاها مستقیما به مشتری فروخته می شوند (B2C – Business to Customer) یا مستقیما به واسطه ای دیگر فروخته می شود (B2B – business to Business)، و یا از مشتری به مشتری دیگری فروخته می شود (C2C – Customer to Customer).

سایت های رهبر: در اینحالت، فروش محصولات، کالاها و خدمات، عمدتا بخاطر اعتبار و ارزشی می باشد که سازمان یا شرکت برای خود و وب سایت خود بوجود آورده است. مثال واقعی از این دست، می توان به مشتری در خیابان اشاره کرد که برای خرید کالایی به فروشگاه محل خود می رود.

بازاریابی از طریق واسطه گری: در اینحالت کالا یا خدمات ارائه شده، توسط واسطه دیگری به مشتریان فعال ارائه می شود و درصدی از سود، سهم فروشنده می شود. شرکتی که صاحب اصلی خدمات یا محصولات است ممکن است آیتمهایی از بازاریابی را ارائه دهد (نظیر متن فروش، لینک به سایت های واسطه، امکانات خرید و ردگیری مشتریان، و غیره) ولی عمده بازاریابی های اینترنتی بر پایه مدل بیزینس E-Commerce می باشد که برنامه های واسطه گری را ارائه می دهند.

بازاریابی محلی اینترنتی: استراتژی می باشد که شرکتی کوچک با استفاده از اینترنت مشتریانی را می یابد که جایگزینی برای مشتری در دنیای واقعی می باشد. بازاریابی محلی اینترنتی، از وسایلی نظیر بازاریابی در شبکه های اجتماعی، قرارگیری در فهرست دایرکتوریهای محلی و تبلیغات هدفمند اینترنتی استفاده می کند.


مدل بیزیتس
اشتراک

دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: فیلد اجباری.
آدرس رایانامه: فیلد اجباری. غیر فعال
وبسایت::
کد امنیتی:: فیلد اجباری.
دیدگاه: فیلد اجباری.

هم اکنون گام نخست را برای داشتن یک وبسایت حرفه ای و جذاب بردارید

متخصصان و مشاوران ما آماده‌اند تا شما را در تمامی مراحل داشتن یک وب سایت راهنمایی کنند
ثبت درخواست