به تمامی تبلیغاتی که در فضای اینترنت و وب انجام میشود تبلیغات اینترنتی میگویند. این نوع از تبلیغات برای افراد و کسب و کارهای مختلف جذابیت زیادی دارد. چرا که علاوه بر تنوع نسبت به روشهای تبلیغاتی سنتی از قیمت ارزانتری برخوردار است. برای مثال برای نصب یک بنر در سطح شهر شما باید هزینه زیادی را پرداخت کنید در حالی که با همان مبلغ قادر خواهیدبود میزان قابل توجهی تبلیغات اینترنتی داشته باشید که تاثیرگذاری قابل توجهی نیز دارند. معمولا شرکت های بزرگ با بودجه های تبلیغاتی زیاد از هر دو روش تبلیغات سنتی و اینترنتی بهره میبرند اما تبلیغات اینترنتی کسب و کارهای کوچک را نیز قادر کرده است که به خوبی دیده شوند. تبلیغات اینترنتی انواع گوناگونی دارد که در اینجا میخواهم پنج مورد از تبلیغات اینترنتی را به شما آموزش بدهم.

معمولا شرکت های بزرگ با بودجه های تبلیغاتی زیاد از هر دو روش تبلیغات سنتی و اینترنتی بهره میبرند اما تبلیغات اینترنتی کسب و کارهای کوچک را نیز قادر کرده است که به خوبی دیده شوند. تبلیغات اینترنتی انواع گوناگونی دارد که در اینجا میخواهم چهار مورد از تبلیغات اینترنتی را به شما آموزش بدهم:

۱ تبلیغات کلیکی

شرکت هایی وجود دارند که شما با جستو جو در گوگل میتوانید آنها را بیابید، روش کار با این شرکت ها به صورتی هست که ، تبلیغات شما را به صورت کلیکی در فضای اینترنت به مخاطب معرفی میکنند و بابت هر کلیک و مخاطبی که وارد سایت شما میشود، مبلغی میگیرند(در سال 96 مبلغ هر کلیک ۱۲۰ تا ۲۰۰ تک تومان است) که خیلی به پیشرفت سایت شما کمک میکند. این سایتها دارای اعضایی هستند که در قبال دریافت مبلغی از سایت شما بازدید میکنند. به این روش ppc گفته میشود که مخفف ” پرداخت به ازای کلیک” است.

یکی از مزایای این نوع از تبلیغات این است که با توجه به امکاناتی که شرکت های ارائه دهنده این خدمات در اختیار شما قرار میدهند شما قادر خواهید بود که آمار مناسبی از بازخورد تبلیغات خود به دست بیاورید.

۲ تبلیغات بنری

در تبلیغات بنری شما میتوانید با طراحی بنر با سایز استاندارد و گرافیک بالا و طراحی دلخواه خود(متحرک،ثابت) داخل سایتهایی که مخاطبین هدف شما قرار دارند وارد کنید، و افراد با کلیک روی بنر شما وارد سایتتان میشوند، این نوع تبلیغ در معرفی سایت شما بسیار تاثیر گذار است. اگر میخواهید تبلیغات بنری شما اثر بیشتری داشته باشند بهتر است بنر تبلیغاتی را که انتخاب میکنید با اهداف بازاریابی شما منطبق تر باشد. تبلیغات بنری شما میتواند به صورتی باشد که حالتی از ضرورت و فوریت را ایجاد کرده و زمانی که شخص وارد سایت میشود نظر بیننده را به خود جلب کند. سعی کنید چیزی را در بنرهای تبلیغاتی خود قرار دهید که بینندگان به آن علاقه دارند و نسبت به آن جذب میشوند.

۳ ایمیل مارکتینگ

برخلاف نظر خیلی ها که میگن ایمیل مارکتینگ در ایران جوابگو نیست،باید بگم که بسیار بسیار عالیه،شما میتوانید از سامانه های ارسال ایمیل به صورت انبوه که با جستو جو در گوگل خواهید یافت میتوانید پیغام مورد نظر خود را به مخاطبهای هدف خود ارسال کنید .

بازاریابی الکترونیکی یکی از روشهای رایج و موثر تبلیغات اینترنتی است البته در هنگام استفاده از ایمیل مارکتینگ باید نکاتی را رعایت کنید. در ابتدا باید هدف شما از ارسال ایمیل مشخص باشد. در قدم بعدی باید عنوان ایمیل های ارسالی شما ساده و قابل فهم برای عموم مخاطبانتان باشد. همچنین شما باید مخاطبان هدف خود را به خوبی بشناسید و اطلاعاتی را مربوط به آنها جمع اوری کنید. به دنبال ارسال ایمیلهای اسپم نباشید و تنها به کسانی ایمیل ارسال کنید که با رضایت ایمیل خود را در اختیار شما قرار داده اند. این نکته را فراموش نکنید که استفاده از بازاریابی ایمیلی به روش اسپمینگ کمک زیادی به شما نخواهد کرد. در ادامه چند پیشنهاد عالی برای موفقیت در ایمیل مارکتینگ ارائه شده است.

روند ثبت نام آسانی داشته باشید

سعی کنید شرایطی را فراهم کند که کاربران بتوانند به راحتی در فرم شما در وب سایت ثبت نام کنند و ایمیل خود را در اختیار شما قرار دهند. به طور معمول افراد وقت و حوصله جواب دادن به تعداد زیادی از سوالات را ندارند، پس فراموش نکنید فرم عضویت در خبرنمامه شما باید به گونه ای طراحی شود که تنها سوالات ضروری را از مخاطبان بپرسد و همچنین این فرم باید در قسمتهای مختلفی از وب سایت شما در دسترس قرار داشته باشد و بازدیدکنندگان بتوانند به راحتی انرا پیدا کنند.

سعی کنید زمینه های مورد علاقه کاربران را بشناسید

اگر شما بتوانید علاقه مندیهای کاربران خود را بشناسید و دسته بندی کنید میتوانید مطالبی را در زمینه هایی که آنها علاقه دارند برایشان ارسال کنید. زمانی که کاربران مطالبی را در زمینه مورد علاقه شان از طرف شما دریافت کنند و همراه این مطالب پیشنهاداتی نیز در زمینه کسب و کارتان به انها ارائه شود میتوانید انتظار داشته باشید که این کاربران تبدیل به مشتریانی وفادار نسبت به وب سایت و کسب و کار شما شوند.

اعتماد کاربران را جلب کنید

به کاربران بگویید ایمیلی را که در اختیار شما قرار داده اند در نزد شما امانت خواهد بود و تنها ایمیلی هایی به آنها ارسال میشود که مرتبط با زمینه فعالیت وب سایت شما است و مخاطبان به خاطر آنها ایمیل خود را در اختیار شما قرار داده اند. هر چه قدر بتوانید اعتماد مخاطبان را بیشتر به سوی خود جلب کنید شانس بیشتری در ایمیل مارکتینگ یا تبلیغات ایمیلی خواهید داشت.

تناوب را در ارتباط خود با مشتریان حفظ کنید.

ایمیل مارکتینگ میتواند باعث ایجاد رابطه ای موثر و بلند مدت میان شما و مخاطبانتان شود. سعی کنید فعالیت خود را به صورت مستمر ادامه دهید. برای مثال میتوانید اخباری را که برای مشتریانتان ممکن است جذاب باشد را در زمینه کاریتان برای آنها ارسال کنید و یا آنها را در جریان فعالیت های انجام شده در کسب و کارتان قرار دهید.

کاربران را تشویق کنید که در خبرنامه شما عضو شوند

شما زمانی در بازاریابی ایمیلی موفق خواهید شد که کاربران با رضایت ایمیل خود را در اختیار شما قرار دهند و در خبرنامه شما عضو شوند. گاهی اوقات با دادن امتیازات کوچکی و یا تشویق کاربران میتوانید باعث شوید که آنها در خبرنامه شما عضو شوند. برای مثال میتوانید فایل های با ارزشی را تهیه کنید و به بازدید کنندگان از وب سایتتان بگویید که در صورت عضو شدن در خبرنامه میتوانند به صورت رایگان به این فایلها دسترسی پیدا کنند.

4 پاپ آپ

این روش در کمک به بالا رفتن سایت شما خیلی مؤثر است اما توصیه میکنم که در شروع کار خود از این روش استفاده کنید، چون در طولانی مدت به سئوی سایت شما ضرر میزند،شما با گرفتن یک پوپاپ در قالب یک صفحه میتونید بازخورد خوبی برای معرفی محصول خود بگیرید. به دلیل ارزان بودن و رشد سریع رتبه سایت شما همانطور که گفته شد استفاده از این روش در آغاز کار میتواند انتخاب مناسبی باشد.

معایب استفاده از پاپ آپ

پاپ آپ به پنجره های اضافی گفته میشود که بر روی یک پنجره باز میشود. حتما بارها با این نوع از تبلیغات برخورد کردید و زمانی که بر روی یک صفحه کلیک میکنید یک سایت تبلیغ پاپ آپ هم بدون اجازه شما برایتان باز میشود. استفاده دراز مدت از این روش به سئوی سایت شما ضربه میزند و معایبی را به دنبال دارد که در اینجا به آن اشاره میکنیم.

یکی از معایب تبلیغات پاپ آپ این است که ممکن است بازدید کننده را از سایت اصلی دور کند ولی مهمترین مشکل استفاده از این نوع از تبلیغات این است که به صورت ناخواسته بازدیدکنندگان را به یک سایت هدایت میکنند و همین عدم رضایت در بسیاری از موارد باعث میشود که بازدیدکننده به آن سایت به شکل مزاحم و سایتی فاقد اعتبار لازم نگاه کند. یکی دیگر از معایب استفاده از پاپ آپ این است که باعث افزایش نرخ پرش سایت شما میشود هرچه درصد نرخ پرش سایت شما بیشتر باشد این معنی را میدهد که سایت شما جذابیت کمتری برای بازدیدکنندگان داشته است و آنها بعد از بازدید از یک صفحه بدون اینکه فعالیتی در سایت شما انجام دهند آن را ترک کرده اند.

نتیجه گیری

مزایای تبلیغات اینترنتی نسبت به سایر روش های تبلیغات باعث شده است که امروزه شاهد این موضوع باشیم که از یک کسب و کار جدید و نوپا گرفته تا شرکتهای خیلی بزرگ از این روشها استفاده کنند.در واقع به دلیل ارزان بودن، تبلیغات اینترنتی این فرصت را در اختیار شرکتهای کوچک نیز قرار داده است تا بتوانند محصولات و خدمات خود را به دیگران معرفی کنند. همانطور که میبینید تبلیغات اینترنتی به روشهای متنوعی انجام میگیرد و شما میتوانید با توجه به کسب و کارتان و نیازی که دارید از تعدادی از این روشها اسفاده کنید.

تبلیغات بسیار مؤثر دیگر هم هستند: مثل تبلیغات در اینستاگرام و تبلیغات در تلگرام و شبکه های اجتماعی دیگر.

از آنجا که وب مشتمل بر تعداد زیادی از منابع اطلاعاتی است، سازمان دهی و بازیابی اطلاعات وب یکی از مسائل مهم در ذهن محققان می باشد. منابع اطلاعاتی در محیط وب دارای ویژگی هایی هستند که با منابع سنتی متفاوت است. از این رو کارکرد استانداردهای پیشین فهرست نویسی در این محیط کمرنگ شده است. همچنین به دلیل سطح وسیع اطلاعات و خاصیت پویایی وب، روش های سنتی ذخیره و بازیابی اطلاعات، کارآمد نیستند. یکی از راه حل های پیشنهادی، ذخیره طبقه بندی شده اطلاعات و بازیابی پویا و سریع آنها توسط موتورهای جستجوگر، از قبیل گوگل، یاهو، ام اس ان و ... می باشد.

کاربران اینترنت برای بدست آوردن هر نوع اطلاعاتی به موتورهای جستجو مراجعه می کنند. با توجه به حجم و تنوع بالای منابع وب، تعداد نتایج بازیابی شده توسط موتورهای جستجو اغلب بسیار زیاد است و کاربران تنها چند صفحه اول از نتایج را مورد بررسی قرار می دهند. امروزه موتور جستجوگر گوگل، به منظور معرفی سریعتر خدمات شما به مخاطب جستجوگر، روشهای مختلف تبلیغاتی را پیشنهاد می دهد. انواع این تبلیغات، بصورت نمایش تبلیغات شده در صفحات ابتدای موتور جستجوگر گوگل، تبلیغات در سایتهای مختلفی که فضای خاصی برای تبلیغات گوگل قرار داده اند، تبلیغات در سرویس Gmail کاربران اینترنت انجام می پذیرد. در تمامی انواع تبلیغات، موتور جستجو بصورت هوشمند و هدفمند، نوع تبلیغات را با توجه به ارتباط محتوایی، ملیت مخاطبان سایت، کلمات کلیدی تعریف شده انتخاب کرده و در معرض نمایش مخاطبان قرار می دهد.

بازدید بالای موتور جستجوگر گوگل و تبلیغات هدفمند این جستجوگر، یکی از انتخاب های برندها برای تبلیغ و معرفی خدمات و محصولات خود، در فضای اینترنت می باشد.


هم اکنون گام نخست را برای داشتن یک وبسایت حرفه ای و جذاب بردارید

متخصصان و مشاوران ما آماده‌اند تا شما را در تمامی مراحل داشتن یک وب سایت راهنمایی کنند
ثبت درخواست