• ۱۳۹۶/۱۲/۰۷ ۲۱:۴۰:۵۱
  • در همه مقالات
  • توسط admin
  • بازدید: 1443
  • اخرین ویرایش: ۱۳۹۸/۱۲/۲۰ ۰۹:۳۶:۱۸
  • چاپ نوشته هاچاپ پی دی اف

SSL چیست؟


SSL مخفف کلمه ی Secure Socket Layer است (لایه ی امنیتی ایمن) که توسط شرکت Netscape در سال 1996 طراحی شد. امروزه به علت اهمیت زیادی که اطلاعات فضای مجازی دارند از این تکنولوژی در اکثر مرورگرها از جمله کروم،فایرفاکس و اینترنت اکسپلرر استفاده می شود. SSL  وظیفه ی کدگذاری فایل ها را بر عهده دارد به صورتی که اگر در زمان انتقال داده ها فایل های شما توسط هکرها مورد حمله قرار گیرد به علت کدهایی که SSL ایجاد کرده قادر به اسفاده از ان نیستند.(وجود الگوریتم های پیچیده این امر را برای انان کار دشواری می سازد هرچند که در دنیای امروزی و با پیشرفت نکنولوژی امکان انجام هر کاری وجود دارد)

SSL با نام های HTTPS، HTTP و Secure Http شناخته میشود. معمولا در هنگام استفاده از این پروتکل HTTP به HTTPS تغییر می کند که نشان دهنده ی حالت امن است. همچنین مرورگر شما در قسمتی که URL را وارد می کنید به رنگ سبز در خواهد آمد. در HTTP پورت 80 مورد استفاده قرار می گیرد ولی در HTTPS پورت 443 استفاده می شود که در اولی کد ها به صورت رمزگزاری شده (Encrypt) و در دومی صورت متن ساده (Plain text) ارسال می شوند(کد های رمزگزاری شده (Encrypt) از سرویس دهنده (Server) به سرویس گیرنده (client) ارسال شده و رمزگشایی (Decrypt) میشوند)

SSL برای ایجاد امنیت ممکن است کمی از سرعت انتقال داده ها یا اطلاعات شما بکاهد تا فایل ها را رمزگزاری و از Client و Server  اجازه ی ارسال داده ها را بگیرد. پس منطقی است که برای صفحاتی از این تکنولوژی استفاده شود که حاوی اطلاعات مهمی هستند.


ز شرکت های مطرح دنیا که به ارائه خدمات امنیتی از قبیل SSL می پردازند می توان به Symantec ،Geotrust ،digicert ،Thawte اشاره نمود. اگر تمایل به خرید SSL دارید باید از شرکت هاستینگی درخواست کنید که سرورهایشان توانایی ارائه این خدمات را داشته باشد

SSL چیست؟
اشتراک

دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: فیلد اجباری.
آدرس رایانامه: فیلد اجباری. غیر فعال
وبسایت::
کد امنیتی:: فیلد اجباری.
دیدگاه: فیلد اجباری.

هم اکنون گام نخست را برای داشتن یک وبسایت حرفه ای و جذاب بردارید

متخصصان و مشاوران ما آماده‌اند تا شما را در تمامی مراحل داشتن یک وب سایت راهنمایی کنند
ثبت درخواست