• ۱۳۹۳/۰۷/۲۹ ۱۲:۱۷:۲۵
  • در همه مقالات
  • توسط admin
  • بازدید: 2056
  • اخرین ویرایش: ۱۳۹۷/۰۲/۰۱ ۲۳:۰۶:۰۱
  • چاپ نوشته هاچاپ پی دی اف

طراحان حرفه ای سایت


طراحان حرفه ای سایت امروزه برای شرکتهای بزرگ طراحی سایت با هدف ساخت و طراحی سایت هایی که پاسخگویی بر نیازهای مشتریان باشند، مشغول بکار می باشند. تامین نیازهای مشتریان و خواسته های آنها، هدف اصلی هر تیم طراحی سایت است. طراحی سایت ممکن است شامل مدیر پروژه، طراحان، مدیر طراحی، مدیر هنری و یا مدیر ایده پردازی باشد. برخی از این عنوان ها و مسئولیت ها قابل تعویض با یکدیگر بوده و بسته به شرایط و نیازهای هر پروژه دارد. یک تیم طراحی سایت می بایست از نیازهای مشتریان آگاه باشد و بدرستی تخمینی از برآورد هزینه یک پروژه را محاسبه نماید. بسیاری از مشتریان طرحی حرفه یا چاپ شده را برای وب سایت مورد نظرشان با کمترین هزینه ممکن می خواهند. اینکار وظیفه تیم است تا سیکل کاری پروژه، وظایف، را مشخص نماید بطوریکه تیم سرانجام بتواند اهداف پروژه را به اتمام برساند.

مسئولیت ها

وظایف و مسئولیت ها در یک پروژه در هر شغلی متفاوت است. بسیاری از کارها نیاز به پنج روز یا کمتر دارد در حالیکه پروژه های بزرگ ممکن است ماه ها زمان نیاز داشته باشند تا به اتمام برسند (بسته به اهداف پروژه و مخارجی که مشتری به دنبال آن است). اینکار وظیفه تیم طراحی است تا از طریق روشی زمانبندی شده و توسط مشاوره و برگذاری جلسات، به این اهداف دست یابد.

یک تیم طراحی سایت می بایست در صحبت کردن در خصوص مفاهیم طراحی و نیازهای مشتریان، مهارت کافی را دارا باشد. مشاوره و گفتگوی موثر، در نتیجه پایانی هر پروژه موثر خواهد بود. گفتگوی تیم طراحی با مشتری، در کل منجر به نتایجی با کیفیت تری در پایان کار خواهد شد. ضمن آنکه گفتگوی ضعیف، منجر به یاس در تیم طراحی خواهد شد و مشتری تمایلی به پرداخت وجهی برای طراحی ضعیف یا سایتی ناکارآمد، نخواهد بود. تیمهای طراحی سایت می بایست وظایف تیم خود را بگونه ای مشخص کنند که تا جای ممکن موثر باشد.

وظایف غیر وابسته

مدیر پروژه: به کار برنده دانش، مهارت ها، ابزارها، و تکنیک ها برای تقسیم فعالیت ها بطوریکه با نیازهای پروژه همخوانی داشته باشد.

وظایف مهم مدیر پروژه طراحی سایت، شامل رساندن پروژه به اهداف تعیین شده، زمانبندی، استفاده هوشمندانه از منابع، مشخص سازی اهداف، و تمرکز روی نیازهای مشتریان می باشد. یک مدیر پروژه، بر روی سیکل کاری یک پروژه تمرکز می کند که شامل چهار مرحله است:

مفهوم سازی، که بیان کننده توسعه اهداف اولیه و مشخصات فنی برای یک پروژه است.

طرح ریزی، که مرحله ای است که کلیه جزییات، شماتیک ها، زمانبندی ها، و دیگر اهداف، توسعه می یابند.

اجرا، که کار عملی می باشد در پروژه انجام می شود، سیستم توسعه می یابد، یا محصول ساخته یا طراحی می شود.

اتمام، که زمانی اتفاق می افتد که پروژه کامل شده به مشتری ارائه می شود.

طراحان که در برخی مواقع طراحان جزء نیز نامیده می شوند، بر روی طرح های مجلات، نقشه کشی ها، محصولات پشتیبانی و کارهای عمومی در طراحی کار خواهند کرد. حداقل دو سال تجربه لازم است و مدرکی دانشگاهی در طراحی گرافیک، برای این منظور کافی می باشد. نرم افزارهای مورد استفاده نیز شامل Adobe InDesign، Illustrator، و Photoshop می باشد. طراحان، نتیجه کار خود را به مدیران طراحی ارائه می دهند که مهارت و مسئولیت بالاتری را در کار با Adobe Illustrator و Photoshop دارا می باشند. در هر صورت، این مقام برای مدیران طراحی، شاید نوعا مقام مدیریت نباشد.

یک مدیر طراحی، ممکن است پنج تا هفت سال تجربه و دانش در کار با نرم افزارهای طراحی در شرکت ها داشته باشد. مدیر هنری، مسئول مدیران طراحی و طراحان جزء در یک تیم طراحی سایت می باشد. در شرکت های کوچک، مدیر هنری ممکن است خود در کار طراحی دخیل باشد و تنها فردی باشد که مسئول کار نهایی طراحی است. در شرکتهای بزرگ، یک مدیر هنری ممکن است طراحانی در اختیار خود داشته باشد که گزارش کار خود را به وی می دهند. مدیران هنری مسئول کلی کیفیت فایلهای چند رسانه ای تولید شده، گرافیک ها، یا طراحی سایت در پروژه های B2B باشند. مدیر هنری با تیم طراحی سایت در مورد هزینه پروژه و توقعات مشتری گفتگو خواهد کرد. فردی که در این مقام قرار دارد مهارتی فوق العاده بالا در محاوره و گفتگو دارند و آنها می بایست مدیرانی حرفه ای با پنج تا هفت سال سابقه کار و تجربه باشند. مدیر هنری و مدیر ایده پردازی، در امتداد یکدیگر قدم بر خواهند داشت و مسئولیت و وظایف آنها به یکدیگر وابسته می باشد.

بسته به کوچکی یا بزرگی شرکتی که آنها برای آن کار خواهند کرد، هر دوی این مدیران، از اهمییتی حیاتی برخورداند و گزارشات آنها بسوی مدیر پروژه خواهد رفت. نکته آخر اینکه طراحان غیر شرکتی نیز می توانند پروژه های بزرگ را به اتمام برسانند یا کاری تخصصی در حیطه تخصص خود انجام دهند. بسیاری از متخصصین مهارت کافی در کار با Adobe، Flash، یا Photoshop دارند. این مهارت ها در پروژه های طراحی سایتی استفاده می شود که نیاز به تمرکزی اضافه دارند که آن نیز از نیازها و خواسته های مشتریان می باشد.


طراحی سایت
اشتراک

دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: فیلد اجباری.
آدرس رایانامه: فیلد اجباری. غیر فعال
وبسایت::
کد امنیتی:: فیلد اجباری.
دیدگاه: فیلد اجباری.

هم اکنون گام نخست را برای داشتن یک وبسایت حرفه ای و جذاب بردارید

متخصصان و مشاوران ما آماده‌اند تا شما را در تمامی مراحل داشتن یک وب سایت راهنمایی کنند
ثبت درخواست