• ۱۳۹۳/۰۸/۳۰ ۱۲:۲۸:۵۸
  • در همه مقالات
  • توسط admin
  • بازدید: 2600
  • اخرین ویرایش: ۱۳۹۷/۰۲/۰۱ ۲۲:۴۸:۲۵
  • چاپ نوشته هاچاپ پی دی اف

تبلیغات چاپی و انواع آن


یکی از حوزه های فعالیت گرافیست ها، طراحی و چیدمان قالب هایی برای تبلیغات چاپی می باشد. طرح معرفی و بازاریابی برای محصولات و خدمات شرکت ها، از طرق مختلف صورت می گیرد. یکی از این طرق، چاپ و تکثیر آگهی ها می باشد. تبلیغات چاپی خواه جهت بازاریابی منتشر شده باشند و خواه جهت معرفی و اطلاع رسانی، شامل دو حوزه می باشد: تبلیغات چاپ شده در مطبوعات ، تبلیغات چاپ شده غیر مطبوعاتی

به آندسته از تبلیغات که برای چاپ در روزنامه ها، مجلات، فصلنامه ها، و ... طراحی می گردند، تبلیغات چاپی مطبوعاتی گفته می شود و تبلیغات چاپی غیر مطبوعاتی شامل کاتالوگ، بروشور، پوستر، کارت پستال و ست اوراق اداری و ... می باشد.

تبلیغات چاپی مطبوعاتی

همانطور که اشاره شد ، به آندسته از تبلیغات و آگهی ها که در روزنامه ها و سایر نشریات منتشر می گردد، تبلیغات چاپی مطبوعاتی گفته می شود و مخاطبان این آگهی ها، همان خوانندگان و مخاطبان آن روزنامه یا نشریه می باشند. از مزیت های چاپ آگهی در مطبوعات نسبت به سایر رسانه ها، در این می باشد که مخاطب مطبوعات با آرامش به خواندن آگهی می پردازد و مخاطب اختصاصی آن آگهی محسوب می شود و هنگام نظاره آن، تنها خود را مخاطب آن آگهی می پندارد و این احساس، تاثیر گزاری آگهی را بیشتر می نماید. روزنامه ها یکبار و با سرعت بیشتری نسبت به مجله ورق زده و خوانده می شوند و معمولا در آخر روز دور انداخته می شوند، اما مجلات ممکن است مدتها نگهداری شود و حتی در کلکسیون سایر نشریات اشخاص نگهداری شوند.

بنابراین از میان آگهی های تبلیغاتی چاپ شده در مطبوعات، آگهی های مجلات نسبت به روزنامه ها، تاثیر بیشتری دارد و به غیر دلیل ذکر شده در بالا باید اضافه کرد مخاطب مجله ممکن است بارها و بارها به صفحات قبلی باز گردد و نشریه را چندین بار ورق بزند و در هر بار تورق، آگهی شما را ببیند و به تبع آن ماندگاری آن در ذهن او بیشتر می گردد و طبق نظر جامعه شناسی، دیدن چند باره، انس و علاقه را بر می انگیزد و ممکن است در نهایت ، بازدید کننده آگهی، به مصرف کننده کالا یا خدمات شما بدل گردد.

سیاست تبلیغات اقتضا می کند که بدانید آگهی شما در چه نشریه ای، با چه نوع مخاطبانی و به چه تیراژ یا شمارگانی، چاپ و منتشر می گردد. در نظر گیری نوع مخاطب نشریه یا روزنامه و شمارگان آن، شما را در ارزیابی از آگهی و بازاریابی کالا یا خدماتتان یاری می رساند.


اشتراک

دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: فیلد اجباری.
آدرس رایانامه: فیلد اجباری. غیر فعال
وبسایت::
کد امنیتی:: فیلد اجباری.
دیدگاه: فیلد اجباری.

هم اکنون گام نخست را برای داشتن یک وبسایت حرفه ای و جذاب بردارید

متخصصان و مشاوران ما آماده‌اند تا شما را در تمامی مراحل داشتن یک وب سایت راهنمایی کنند
ثبت درخواست