• ۱۳۹۱/۰۸/۰۶ ۰۷:۴۵:۱۵
  • در همه مقالات
  • توسط admin
  • بازدید: 2925
  • اخرین ویرایش: ۱۳۹۸/۱۲/۲۰ ۰۹:۳۰:۴۰
  • چاپ نوشته هاچاپ پی دی اف

تگ های HTML (متا تگ ها و تایتل ها)


خواندن کدهای HTML و بررسی آنها توسط موتورهای جستجوگر یکی از کارهایی است که موتورهای جستجوگر جهت ایندکس کردن صفحات وب در دایرکتوری های خود انجام میدهند. موتورها کدهای شما را با معیارهای سنجش خود تطبیق می دهند و آنجا که کد یا فرمانی مطابق با قوانین آنها نباشد و یا کم و کاستی در کدها باشد برای شما امتیاز منفی در نظر می گیرند. کار خواندن کدهای HTML و محتوای نوشتاری صفحات سایت وب شما به طور همزمان توسط رباطهای موتوهای جستجو انجام می گیرد و بعد از ارزیابی تمام آنها، تصمیم می گیرد که صفحه شما را در کدام دایرکتوری خود ایندکس نماید تا در جستجوها آنها را بازیابی کند.

کدهای مهم برای موتورهای جستجو تگهای متا یا Meta Tages و تگهای عنوان یا Title که نشاندهنده عنوان و موضوع صفحه است، می باشد. متا تگ ها عمدتا شامل کدهای Keywords (کلید واژه) و کدهای Description (یا توضیحات صفحه) هستند. متا تگ های مهم دیگری نیز وجود دارد که اهمیت آن به اندازه این دو تگ نمی باشند.

تگ عنوان یا تایتل چیست؟

تگ عنوان یا تایتل همان تگ نام صفحه است که بر اساس موضوع صفحه انتخاب می شود. باید دقت کنید که محتوای داخلی صفحه وب سایت شما با عنوان همان صفحه هماهنگی و همخوانی داشته باشد. رباتهای جستجو بسیار هوشمند بوده و این موضوع را که عنوان شما با محتوای صفحه ارتباطی ندارد، تشخیص داده و شما را مزاحم یا اسپمر به حساب می آورد و این برای وب سایت شما بد خواهد بود. اگر وب سایت شما اسپمر به شمار آید، جایگاه خود را در ایندکس شدن و زمان ایندکس شدن و نیز دایرکتوری که باید ایندکس شوید را، از دست خواهید داد.

فرض کنید صفحه وب شما با عنوان یا تایتل تولیدی پوشاک بچگانه ایجاد و در موتورهای جستجو ایندکس شده است. چنانچه در باکس جستجوی گوگل عبارت "تولیدی پوشاک بچگانه" را وارد نمایید، گوگل تعدادی صفحه را برای شما لیست خواهد کرد که احتمالا صفحه سایت وب شما نیز جزو آن خواهدبود، در لیست گوگل سایت شما به این شکل جستجو خواهد شد:

تولیدی پوشاک بچگانه (تایتل)
تولید انواع پوشاک بچگانه کتان، لی ، تریکو در مدلهای پسرانه و دخترانه.(دسکریپشن)
www.yourdomin.com/index.html (آدرسی که صفحه در آن قرار دارد)

تگ دسکریپشن چیست؟

تگ دسکریپشن همان است که در زیر عنوان یا تایتل در جستجو ها درج می شود:
- تولید انواع پوشاک بچگانه کتان، لی ، تریکو در مدلهای پسرانه و دخترانه.

این تگ نیز در کدهای HTML نوشته می شود. متن تگ دسکریپشن مربوط به نوشتاری است که شما در داخل این تگ در کدهای HTML می نویسید. هر متنی که شما بخواهید و بنویسید زیر تگ تایتل نمایش داده خواهد شد. این نوشته ها به این درد می خورد که کاربر یک توضیح هم راجع به صفحه می خواند و تصمیم می گیرد که به این صفحه برود یا نه.

وجود عبارت کلیدی در تایتل، در دسکریپشن و هم در محتوا، بر ارزش صفحه شما می افزاید و با رتبه بهتری صفحه شما در دایرکتوری مربوطه موتورهای جستجو، ایندکس می گردد.

حالا به اهمیت تگ تایتل و دسکریپشن در کدنویسی و همچنین در جستجوها پی برده اید.

تگ های HTML (متا تگ ها و تایتل ها)
اشتراک

دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: فیلد اجباری.
آدرس رایانامه: فیلد اجباری. غیر فعال
وبسایت::
کد امنیتی:: فیلد اجباری.
دیدگاه: فیلد اجباری.

هم اکنون گام نخست را برای داشتن یک وبسایت حرفه ای و جذاب بردارید

متخصصان و مشاوران ما آماده‌اند تا شما را در تمامی مراحل داشتن یک وب سایت راهنمایی کنند
ثبت درخواست