• ۱۳۹۱/۰۸/۰۶ ۰۸:۱۴:۳۵
  • در همه مقالات
  • توسط admin
  • بازدید: 2083
  • اخرین ویرایش: ۱۳۹۷/۰۲/۰۱ ۲۳:۲۸:۱۴
  • چاپ نوشته هاچاپ پی دی اف

دامنه چیست؟


دامنه یا دامین، IP اختصاصی می باشد که به هر وب سایت در هنگام ثبت نام تخصیص داده می شود. لازم به ذکر است که هیچ دو IP را نمی توان یافت را شبیه همدیگر باشند. به این ترتیب، سایت شما، با وجود داشتن یک IP می تواند از بین میلیاردها سایت اینترنتی دیگر در اینترنت، پیدا شود.

به همراه IP، نامی نیز به دامنه شما اختصاص می یابد که این دو با هم مترادف می باشند. به این ترتیب که با معلوم بودن IP یا نام دامنه، دیگری نیز قابل شناسایی خواهد بود. به این کار اصطلاحا "حل کردن IP" گفته می شود.

برای ثبت نام دامنه خود، می توانید از شرکت های زیادی کمک بگیرید. توجه داشته باشید که در هنگام ثبت IP، برخی نادر از شرکت ها، دامنه را به نام خود ثبت می کنند و در عمل، صاحب اصلی دامنه شما نخواهید بود بلکه شخصی است که آن را با نام خود ثبت کرده است. بنابراین برای ثبت دامنه خود، حتما شرکت معتبر و امینی را پیدا کنید و قبلا وقت کافی را در این خصوص صرف نمایید. مشکلاتی که با روند زمان می تواند برای شما اتفاق بیافتد، ارزش آن را خواهد داشت تا زمانی را صرف یافتن شرکتی معتبری در این خصوص نمایید.

به یاد داشته باشید که شما با ثبت دامنه، تنها نام دامنه خود را ثبت کرده اید. برای داشتن یک وب سایت، شما پس از ثبت دامنه، نیاز دارید تا هاست مناسبی را برای سایت خود انتخاب نمایید. هاست، به سروری گفته می شود که قابلیت ذخیره و حفظ فایل های سایت شما را اعم از صفحات وب سایت، فایلهای گرافیکی، عکسها، فایلهای CSS و جاوا اسکریپت، دارا می باشد.


دامنه چیست؟
اشتراک

دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: فیلد اجباری.
آدرس رایانامه: فیلد اجباری. غیر فعال
وبسایت::
کد امنیتی:: فیلد اجباری.
دیدگاه: فیلد اجباری.

هم اکنون گام نخست را برای داشتن یک وبسایت حرفه ای و جذاب بردارید

متخصصان و مشاوران ما آماده‌اند تا شما را در تمامی مراحل داشتن یک وب سایت راهنمایی کنند
ثبت درخواست