• ۱۳۹۱/۰۸/۰۶ ۰۸:۰۵:۰۸
  • در همه مقالات
  • توسط admin
  • بازدید: 2732
  • اخرین ویرایش: ۱۳۹۷/۰۲/۰۱ ۲۳:۲۷:۵۲
  • چاپ نوشته هاچاپ پی دی اف

کلاینت چیست؟


در موردسرورهابه تفصیل بحث شد. ولی کلاینت چیست و به چه چیزی اطلاق می شود؟ عموما کلاینت، به کامپیوتری گفته می شود که تقاضایی را از یک سرور دارد. کلاینت در لغتنامه، به معنای مشتری می باشد و مشتری کسی است که تقاضای خدماتی را از سوی فروشنده ای دارد. یک سرور می تواند در آن واحد، به چندین کلاینت (یا بازدید کننده) خدمات رسانی نماید.

زمانی که تعداد کلاینت های یک سرور اوج می گیرند، اصطلاحا گفته می شود که سرور تحت فشار است. در اینحالت، مقدار فضای حافظه ای که سرور ملزم به اشغال آن می شود، بالا رفته و پروسسور سرور، تحت فشار کلاینت های متعدد، از سرعتش کاسته خواهد شد. اینجاست که دیگر وب سایت هایی که بر روی آن سرور قرار گرفته اند نیز دچار کندی می شوند.

یکی از اقداماتی که در این حالت انجام می شود، قطع موقت وب سایتی می باشد که در این شرایط مقصر است. یکی از حملاتی که هکرها به وب سایت ها نیز انجام می دهند، شامل این مورد می شود، بطوریکه وب سایت مورد تهاجم، به مرور از سرعت واکنش پذیریش کاسته می شود و در نهایت منجر به قطعی موقتی وب سایت خواهد شد.

بسیاری از وبمسترها، در پنل مدیریتی خود، می توانند با حذف دسترسی IP فرد مهاجم، به این اقدام پاسخ دهند. در بسیاری از حالات نیز، تشخیص اینکه آیا کلاینت، فرد مهاجم می باشد یا نه، توسط نرم افزارهایی که در سرور نصب شده اند بطور خودکار صورت می گیرد.

کلاینت چیست؟
اشتراک

دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: فیلد اجباری.
آدرس رایانامه: فیلد اجباری. غیر فعال
وبسایت::
کد امنیتی:: فیلد اجباری.
دیدگاه: فیلد اجباری.

هم اکنون گام نخست را برای داشتن یک وبسایت حرفه ای و جذاب بردارید

متخصصان و مشاوران ما آماده‌اند تا شما را در تمامی مراحل داشتن یک وب سایت راهنمایی کنند
ثبت درخواست