• ۱۳۹۳/۰۸/۳۰ ۱۲:۳۳:۲۱
  • در همه مقالات
  • توسط admin
  • بازدید: 2173
  • اخرین ویرایش: ۱۳۹۷/۰۲/۰۱ ۲۲:۵۴:۴۳
  • چاپ نوشته هاچاپ پی دی اف

نکاتی در طراحی و چاپ تبلیغات چاپی مطبوعاتی


پس از سیاست گذاری های لازم و سپردن کار به طراح گرافیک، طراح باید نکاتی را در طراحی آگهی های چاپی مطبوعاتی در نظر بگیرد.

نکاتی در طراحی و چاپ تبلیغات چاپی مطبوعاتی :

اگر آگهی قرار است در روزنامه چاپ گردد، باید توجه داشته باشد که کاغذ روزنامه ها از مجلات ،نازلتر است و در به کارگیری عکس ها و رنگ ها دقت لازم را در نظر گیرد. حدالمقدور از عکس های کمتر و رنگ های محدودتری در آگهی استفاده نماید.

به دلیل کنار هم بودن نوشته ها و آگهی ها در روزنامه (نسبت به مجله که معمولا آگهی تمام صفحه و اختصاصی چاپ می شود)، بهتر است مقداری فضای سفید و خالی اطراف آگهی در نظر گرفته شود. البته استفاده از رنگ های یکدست هم همان کار را می کند.

بهتر است نوشته موجز و مختصر باشد و تا جاییکه امکان دارد تیتر و سوتیتر در آگهی به جا ، استفاده شود. شعار یا موتو نیز یکی از ریزه کاریهایی است که معمولا سبب جلب نظر مخاطب می شود.

اگر محصول یا خدمات یا نام شرکت شما به حد کافی شناخته شده نیست، حتما راههای تماس با شما در آگهی باید ذکر گردد.

یکی از اصول طراحی تبلیغات چاپی مطبوعاتی ، سادگی آن است . این نوع آگهی ها باید به سادگی هر چه بیشتر طراحی شوند و در خلال همان سادگی که حاکی از حرفه ای بودن شماست (و نه آماتوربودن) پیام خود را منتقل نمایند.

اگر محدودیتی در انتخاب کادر آگهی ندارید، بهتر است آن را عمودی طراحی کنید. تجربه نشان داده است که آگهی های مطبوعاتی که به صورت عمودی منتشر می گردند، تاثیر بیشتر و بهتری بر مخاطب می گذارد.

تا جاییکه ممکن است ، آگهی خود را به صورت انفرادی در انتهای یک مقاله یا مطلب چاپ نمایید ، زیرا تجربه نشان داده است که پس از خواندن یک مطلب یا مقاله طولانی ، خواننده از دیدن و خواندن یک آگهی احساس لذت و تنوع می نماید.

بیش از یک یا دو نوع قلم در طراحی استفاده نکنید و بهتر است نوع قلم شما با موضوع آگهی متناسب باشد.

تا جاییکه امکان دارد در طراحی آگهی از عکس و تصویر استفاده نمایید، زیرا تاثیر گزاری و جلب نظر تصاویر از نوشته ها به مراتب بیشتر می باشد. عکس های اگهی های مطبوعاتی معمولا بزرگ و با کمپوزیسیون ساده و فضاهای خالی زیاد در اطراف ترکیب، انتخاب میشوند.


اشتراک

دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: فیلد اجباری.
آدرس رایانامه: فیلد اجباری. غیر فعال
وبسایت::
کد امنیتی:: فیلد اجباری.
دیدگاه: فیلد اجباری.

هم اکنون گام نخست را برای داشتن یک وبسایت حرفه ای و جذاب بردارید

متخصصان و مشاوران ما آماده‌اند تا شما را در تمامی مراحل داشتن یک وب سایت راهنمایی کنند
ثبت درخواست