• ۱۳۹۳/۰۷/۱۱ ۱۷:۴۷:۰۸
  • در همه مقالات
  • توسط admin
  • بازدید: 2188
  • اخرین ویرایش: ۱۳۹۶/۰۹/۲۱ ۱۳:۳۶:۲۴
  • چاپ نوشته هاچاپ پی دی اف

نحوه پیاده سازی گرافیک وب در طراحی صفحات وب


قوانین استفاده از رنگ ها آنگونه که در صنعت چاپ تعریف می شود، در بسیاری موارد در گرافیک وب صادق نمیباشد. اصولا تمامی تعاریفی که از گرافیک برای صنعت چاپ وجود دارد، باید با خصوصیات مانیتورها، بروزرسانی، سازگار و استاندارد سازی گردد و گرافیک وب، همین جاست که از گرافیک صنعت چاپ، جدا می گردد.

باید توجه داشته باشید که گرافیک وب در دل کدهای HTML جای دارد و اساسا یکی از بخش های حوزه استاتیک طراحی سایت می باشد. طراح بخش استاتیک یک وب سایت هرچه از حوزه گرافیک سررشته داشته باشد و بتواند اطلاعات خود را در این زمینه با حوزه وب و سیستم نمایش مانیتوری صفحات وب، استاندارد سازی نماید، اوت پوت یا نتیجه کار بسیار زیبا تر و کارا تر خواهد بود.

منظور از استادندارد سازی دانسته های گرافیکی با حوزه وب، همان تفاوت های نمایشی صنعت چاپ با وب می باشد. مثلا ترکیب رنگ مشکی با رنگ زرد در یک کار چاپی شاید بسیار زیبا باشد اما ممکن است این ترکیب در یک صفحه مانیتور، چشم را آزار دهد و یا صفحه تمام مشکی یا سفید با نوشته هایی به ترتیب سفید و مشکی، ممکن در یک کار چاپی عالی و خوانا باشد اما در تاریکی شب ، مشاهده آن از یک مانیتور، برای چشم، آزاردهنده گردد.

اصولا انتخاب رنگ ها در طراحی وب باید با سیستم نورهای RGB سازگار گردد و رعایت کردن نکاتی از این دست است که از هنر گرافیک در صفحات وب رد پا می گذارد. همچنین یک طراح گرافیک وب، باید از اصول و نحوه بارگزاری عکس ها در وب اطلاع داشته باشد و بداند که حجم عکس ها و نوع فایل های عکسی به کار رفته در وب، در چه حد و حدودی باشد تا سرعت لود شدن صفحه وب، پایین نیاد، زیرا مخاطبین وب سایت ها، بیشتر از 20 ثانیه برای لود شدن صفحه وب شما انتظار نمی کشد و بعد از این مدت صفحه را خواهند بست.

به این ترتیب، یک وب سایت با کدهای اصولی، ساختاری زیبا و برنامه نویسی پویا، زمانی خلق خواهد شد که یک طراح گرافیک وب و یک برنامه نویس در کنار یکدیگر به خلق آن پرداخته باشند. نکته ای که طراحان وب سایت ها و سفارش دهندگان آن در ایران، به آن توجه و علاقه ای نشان نمی دهند و به همین دلیل از کیفیت طراحی سایت ها در مجموع کاسته گردیده است.


پیاده سازی گرافیک وب
اشتراک

دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: فیلد اجباری.
آدرس رایانامه: فیلد اجباری. غیر فعال
وبسایت::
کد امنیتی:: فیلد اجباری.
دیدگاه: فیلد اجباری.

هم اکنون گام نخست را برای داشتن یک وبسایت حرفه ای و جذاب بردارید

متخصصان و مشاوران ما آماده‌اند تا شما را در تمامی مراحل داشتن یک وب سایت راهنمایی کنند
ثبت درخواست