• ۱۳۹۳/۰۷/۰۹ ۱۲:۰۶:۲۴
  • در همه مقالات
  • توسط admin
  • بازدید: 1909
  • اخرین ویرایش: ۱۳۹۷/۰۲/۰۱ ۲۳:۱۳:۲۱
  • چاپ نوشته هاچاپ پی دی اف

مشکلات حریم خصوصی در گوگل آنالیزور


بدلیل همگانی بودن گوگل آنالیزور، این محصول نگرانیهای زیادی را با خود بهراه آورده است. هر وقت که بازدید کننده ای سایتی را ملاقات می کند که گوگل آنالیزور در آن نصب است، گوگل آن شخص را از طریق آدرس IP شناسایی و ردگیری می کند.

گوگل همچنین پلاگینی را برای مرورگرها ارائه داده است که به کاربران این امکان را می دهد تا از ارسال داده های شخصی در مورد بازدیدها و آدرس IP به سمت گوگل، جلوگیری شود.

از آنجاییکه این پلاگین توسط خود شرکت گوگل تهیه و توزیع می شود، این موضوع نگرانیها، بحثها و انتقادهای زیادی را با خود بهراه آورده است. در هر صورت، بررسی در کدهای جاوا اسکریپت گوگل آنالیزور، سر نخهایی را در مورد چگونگی جمع آوری اطلاعات رفتار کاربران بدست داده است که منجر به پیدایش کدها، پلاگینها و اسکریپتهایی سورس بازبرای این منظور شده است. چنین پلاگینهایی به کاربران این امکان را می دهد تا انتخاب کند که آیا دوست دارد اطلاعاتش به گوگل آنالیزور ارسال شود یا نه.

گزارشات زیادی شده است که سرورهای پشت پراکسی و چندین دیواره آتش، منجر به بروز خطاهایی در داده های حاصل از گوگل آنالیزور و همچنین مدت زمان و زمان بازدیدها خواهد داشت.

صاحبان سایت هایی که شرایط حریم خصوصی گوگل آنالیزور را تقبل نمی کنند، می توانند از نرم افزارهایی استفاده کنند که بر روی سرورهای خود، نصب و اجرا خواهند کرد. مثالی از این محصولات، نرم افزارUrchin نام دارد.


مشکلات گوگل آنالیزور
اشتراک

دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: فیلد اجباری.
آدرس رایانامه: فیلد اجباری. غیر فعال
وبسایت::
کد امنیتی:: فیلد اجباری.
دیدگاه: فیلد اجباری.

هم اکنون گام نخست را برای داشتن یک وبسایت حرفه ای و جذاب بردارید

متخصصان و مشاوران ما آماده‌اند تا شما را در تمامی مراحل داشتن یک وب سایت راهنمایی کنند
ثبت درخواست